ההכרזה על הזכייה במכרז הסיבים תידחה ליולי

הסיבה: ועדת המכרזים לא סיימה את עבודתה ולא ניתן להעניק את הזכייה לקבוצת המשקיעים שבראשם עומדת סיסקו

האישור על הזכייה במיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל לא יצא ככל הנראה אל הפועל בשבוע הבא, בשל עיכוב בעבודת ועדת המכרזים.

סיסקו היא המממנת העיקרית והשותפה הדומיננטית במיזם הסיבים האופטיים והיא פועלת בשיתוף חברת ויה אירופה שמובילה את המיזם. סיסקו גם רואה במיזם הזדמנות יוצאת דופן לקדם פרוייקטים של השקעות בסיבים אופטיים, כתחילף לרשתות התקשורת הקיימות שבהם משתמשים בנחושת (בזק) או בכבלי קואקס (הוט).

המיזם הוא שיתוף פעולה ראשון בין חברת חשמל לבין קונסורציום של משקיעים בראשם עומדות ויה אירופה וסיסקו, ביחד עם קבוצת שותפים מקומית, לפריסת סיבים אופטיים לבתים בכל רחבי הארץ. סיסקו היא המממנת העיקרית בדרך של אשראי ספקים למיזם שאמור לרכוש ממנה את הטכנולוגיה להקמת הרשת.

המיזם החדש אמור להתחרות בחברות בזק והוט ולהציע למפעילי תקשורת להעביר את שירותיהם דרכו. כלומר, אם ספקיות האינטרנט פרטנר וסלקום רוצות להגיע ללקוחות לבתים, במקום שישתמשו בתשתיות בזק והוט הן יוכלו להשתמש בסיבים האופטיים החדשים שהמיזם יפרוס לבתים.

היתרון של המיזם החדש נובע מכך שהוא ישתמש בתשתיות חברת החשמל כדי לפרוס את הסיבים שלו לבתים. מה זאת אומרת? הוא ישתמש בתשתיות העיליות של חברת חשמל כדי להגיע לבתים, מה שאמור לקצר בצורה משמעותית אל לוחות הזמנים בפריסה ולהוזילם.
דירקטוריון חברת חשמל התכנס השבוע לשמוע מחברי ועדת המכרזים על ההתקדמות במכרז.

ועדת המכרזים סברה שהיא תסיים את הטיפול בהצעה של ויה אירופה עד שבוע הבא, אולם עדיין נותרו סוגיות פתוחות הקשורות לאופן שבו השותפים במיזם יעבדו עם חברת חשמל, ולפיכך המועד החדש להכרזה על הקבוצה כזוכה במכרז יידחה לתחילת יולי.

על פי לוחות הזמנים המתוכננים מיד אחרי ההכרזה על הקבוצה כזוכה, היא אמורה להעמיד ערבויות כספיות ורק לאחר מכן תיסגר העסקה, והחברה המשותפת שתקום תוכל לקבל את הרישיון ממשרד התקשורת.