גרמן: "אני דואגת לציבור ולא לאינטרסים הכלכליים של כיל"

עימות בין שרת הבריאות לעובדים מרותם אמפרט ■ "מנותקת", קרא לעברה אחד העובדים ■ גרמן: "אל תבואו אליי בטענות, אני לא אחראית עליכם"

שרת הבריאות, יעל גרמן, סיירה היום (ה') באזור שדה בריר הסמוך לערד, שאותו מייעדת כימיקלים לישראל (כיל) לכריית פוספטים. במהלך הסיור, קידמו את גרמן ואת אנשי משרדה קבוצה של עובדים מרותם אמפרט שמקבוצת כיל וביקרו אותה בחריפות על התנגדותה לאשר כרייה ניסיונית במקום. אחדים מהם הטיחו בה "את מנותקת, לנגב לא יהיה עתיד". בלהט הוויכוח, הגיבה גרמן ואמרה: "אל תבואו אליי בטענות, אני לא אחראית עליכם".

גרמן טוענת כי חוות-דעת מקצועיות שכנעו אותה כי כריית פוספט במקום תסכן את בריאות התושבים באזור. בכיל מזהירים כי בתוך פחות מעשור ייגמר הפוספט שרותם אמפרט כורה במישור רותם, ולכן יש להכשיר את שדה בריר כאתר כרייה חלופי. שם אומרים כי אם התוכנית לא תאושר עד סוף השנה - תעשיית הפוספט תגווע, ואלפי עובדים מהדרום ייכנסו למעגל האבטלה.

יו"ר ועד העובדים ברותם, משה חדד, אמר היום כי "תמוה בעיני שהשרה הטרייה החליטה שלא לקיים בדיקה לבחינת הכרייה עוד טרם למדה את הנושא. מצב זה יכול להעיד על כך שהיא מקבלת החלטות לא ענייניות ולא מקצועיות בניגוד לעמדת כל משרדי הממשלה. החלטתה תהפוך את הנגב למקום עני, מוכה אבטלה, מתוסכל ובלי כל סיכוי ועתיד. חשוב ששר האוצר וראש הממשלה ידעו שמדובר בהחלטה מופרכת וחסרת אחריות, ולא ניתן לה לעבור".

גרמן הגיבה על הטענות והאשימה את הבעלים של רותם אמפרט בעשיית שימוש ציני ומכוער בעובדים. "במפגש שקיימתי השבוע עם הבעלים, הבנתי שלעובדים יש עוד עשר שנות עבודה במכרות הקיימים ואני מקווה שבמהלכן הממשלה תשקיע בפיתוח הנגב, כך שבעתיד לא יחסר לאף אחד מהם היכן לעבוד. אני משמשת כשרת הבריאות ותפקידי לדאוג לבריאות הציבור ולא לאינטרסים הכלכליים של רותם אמפרט ושל הבעלים שלה שהם חברת כיל".

מכיל נמסר כי "קשה לנו להאמין ששרת הבריאות אמרה את הדברים האלה שאין בינם לבין המציאות דבר. עובדי רותם אמפרט נגב מאוגדים בוועד עובדים עצמאי ונבחר, שלא פעם בעבר פעל כלפי הנהלת החברה".