משרד התקשורת: אגרת הטלוויזיה גבוהה - והתמורה נמוכה

כך אמרו גורמים במשרד התקשורת וציינו כי ארדן מתכוון לפעול בנושא ■ אגודת העיתונאים בירושלים תפתח במאבק משפטי ליישום הרפורמה ברשות השידור

אגרה שמשלמים האזרחים גבוהה, והתמורה עליה נמוכה, ובכוונתו של השר גלעד ארדן לשנות זאת" - כך אמרו היום (ה') במשרד התקשורת.

הדברים יצאו מסביבתו של השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, לאחר שברשת ב' של קול ישראל דיווחו היום, באופן חריג, על כוונותיה של אגודת העיתונאים בירושלים לפתוח במאבק משפטי ליישום הרפורמה ברשות השידור.

במשרד התקשורת לא ראו בעין יפה את עצם השימוש בפלטפורמה. האגודה פתחה במתקפה על השר ארדן לאור הצהרותיו כי הוא בוחן לסגור את רשות השידור ולא לקדם את הרפורמה המוצעת.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", השר ארדן אינו שבע-רצון מהרפורמה ברשות השידור, והוא שקל אף לבצע רפורמה נוספת אחריה, אולם ככל שהעמיק בחומר, נדמה כי השר בוחן אפשרויות שלא יחייבו את קיום הרפורמה בכלל.

בתוך כך, הנהלת אגודת העיתונאים בירושלים מתחה ביקורת חריפה על התבטאויות השר הממונה על חוק רשות השידור, גלעד ארדן, לפיהן יש לסגור את רשות השידור.

חיקה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, אמר היום כי "ידוע לכל כי אם תיסגר רשות השידור - היא לא תיפתח מחדש. אמירות אלה הן תרגיל הטעיה ובבחינת התליין שמרדים את קורבנו".

האגודה הודיעה כי לא מדובר רק בפגיעה במאות עובדים ואלפי משפחות, כי אם פגיעה אנושה בחופש הביטוי וביטולו המוחלט של השידור הציבורי בישראל. לטענת האגודה, עם סגירת רשות השידור לא ייוותר שידור ציבורי, ובארץ ותיוותר רק תקשורת מסחרית המונעת משיקולים כלכליים ופוליטיים.

"עובדי רשות השידור מוכנים למהלך אמיץ, כואב ונחוץ של הבראתה", הדגיש גינוסר, "ועל הרפורמה יש לחתום עכשיו - השבוע".

מרשות השידור נמסר כי "לא מדובר בידיעה ראשונה שעוסקת ברשות השידור. הכתב לענייני תקשורת של הרדיו בקול ישראל מכסה את כל תחום התקשורת, לרבות התפתחויות הקשורות ברשות השידור, ומעביר מדי פעם ידיעות על כך. הידיעה אושרה לשידור לאחר שנעשתה פנייה לשר הממונה כדי לקבל את תגובתו. אין בכך שום דבר חריג, מדובר בסיקור אובייקטיבי על-פי כללי האתיקה של רשות השידור".