דיויד גילה נגד חברת תשתיות סלולרית למפעילים

רשות ההגבלים העסקיים תתנגד להקמת חברה אחת שתקים רשת דור רביעי בסלולר עבור כל המפעילים, מחשש למונופול ■ שר התקשורת ארדן מקים צוות בינמשרדי למציאת פתרון לבעיית האנטנות הסלולריות

רשות ההגבלים העסקיים בראשות דיוויד גילה תתנגד להקמת חברת תשתיות סלולריות אחת שתקים רשת דור רביעי בסלולר עבור כל המפעילים, כך עולה מפגישה שקיימו בכירי הרשות עם שר התקשורת גלעד ארדן.

יחד עם זאת, רשות ההגבלים הבהירה שהיא פתוחה לשמוע הצעות במידה ויתברר שהקמת 5 רשתות סלולריות לדור הרביעי תהווה בעיה מבחינה כלכלית למפעילים שלא יוכלו לעמוד בכך וגם אין הצדקה מבחינת ניצול יעיל של משאבי התדרים הנמצאים במחסור.

נושא האנטנות הסלולריות זוכה לטיפול בעדיפות גבוהה אצל ארדן, והדרך שהוא בחר לפעול בה הוא להקים צוות בינמשרדי שיגיש לו המלצות בעניין. ל"גלובס" נודע שארדן התאכזב לשמוע שבמשרד לא נעשתה שום עבודת מחקר השוואתית בנושא, ולכן החליט להקים צוות שייצא לחו"ל למספר מדינות על מנת לבחון כיצד לקדם פתרון כולל לבעיית האנטנות הסלולריות. המטרה היא להבין כיצד מתמודדים בעולם עם בעיית האנטנות וכיצד מקדמים את הדור הרביעי בכל זאת.

הצוות יכלול נציגים ממשרד התקשורת, מרשות ההגבלים העסקיים, ארגוני צרכנים, פורום החברות הסלולריות, וייתכן שגם ממשרדים נוספים כמו הפנים, הבריאות והגנת הסביבה.

כפי שנחשף ב"גלובס", ארדן ביקש לבחון האם יש מקום להתמודד עם בעיית האנטנות בדרך של הקמת חברת תשתיות אחת שתקבל תדרים, תקים רשת אנטנות ותמכור שירותים למפעילים. המודל ידוע כמודל הסינגפורי, שם הוא פועל בהצלחה.

המודל שהציע ארדן עורר עניין בקרב המפעילים, אך הערכה היא שהסיכוי שהוא יעבוד בישראל הוא נמוך משום שהוא טומן בחובו הרבה בעיות לעתיד, כמו מודל כלכלי שידרוש עבודה, מונופול שיידרש לפקח עליו, כיצד מבטיחים פריסה אולטימטיבית לכל המפעילים ללא ניתוקים, וכמו כן ייקח זמן רב ליישומו, וזאת בשלב שבו ישראל כבר נמצאת בפיגור חמור מול העולם.