אלון חסן השעה עצמו; בהסתדרות מודים: ידענו על עסקיו

בהסתדרות רמזו לחסן כי מוטב שישעה עצמו לאלתר ■ בכיר בהסתדרות ל"גלובס" שעות לפני הודעתו של חסן: "אלון בחור נבון, הוא יידע לעשות את הדבר הנכון בעצמו" ■ מדוע עיני התעורר עכשיו, למרות שהדברים ידועים כבר שנתיים?

יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל אשדוד, אלון חסן, הודיע היום (א') כי הוא משעה את עצמו מתפקידו בוועד עד לסיום הבירור שעורכת ההסתדרות בעניין עסקיו הפרטיים, שמקיימים לכאורה פעילות עסקית עם לקוחות הנמל ואף עם הנמל עצמו. בארגון החליטו לבדוק את הטענות שהופיעו בכתבה שפורסמה בערב יום שישי האחרון, אף שהן פורסמו כבר לפני שנתיים במסגרת תחקיר בעיתון "הארץ".

ל"גלובס" נודע כי בהסתדרות רמזו לחסן כי מוטב שיעשה זאת בעצמו, זמן קצר לפני התייעצות ראשונית שערכו בעניין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, היועצת המשפטית של האגף, עו"ד מיה פרי-אלתרמן, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי.

"אלון בחור נבון, הוא יידע לעשות את הדבר הנכון בעצמו", אמר ל"גלובס" בכיר בארגון, מספר שעות לפני הודעתו של חסן.

חסן הודיע על השעייתו בפגישה אישית שערך עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. דוברו מסר מאוחר יותר כי "בפגישה הדגיש חסן שכל פעולותיו אושרו כחוק וכנדרש על-ידי דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אשר מונה על-ידי שר התחבורה, ישראל כץ".

במקביל להודעה של חסן, במה שנראה כמו התנהלות מתואמת ומתוזמנת, מסרה ההסתדרות: "יו"ר ההסתדרות, עופר עיני הודיע ליו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן שהוא מקבל את החלטתו להשעות את עצמו. ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד העובדים לקראת המו"מ הצפוי על עתיד הנמלים. בכוונת יו"ר הסתדרות להביא שינוי בחוקת ההסתדרות לפיו לא יתאפשר לחבר ועד להחזיק בעסקים פרטיים המצויים בקשר עסקי עם מקום העבודה".

ההודעה הזו המחישה כי בהסתדרות לא היו זקוקים לבדיקה מדוקדקת במיוחד בכדי להגיע למסקנה שאיש ועד לא יכל להחזיק בעסקים פרטיים שמקיימים פעילות עם מקום עבודתו.

על-פי תחקיר "הארץ" מאוקטובר 2011, חסן מחזיק בחברת הובלות פרטית (בן עידן הובלות) שמספקת שירותים ללקוחות הנמל. בתחקיר נרמז כי עובדי הנמל נהגו לעבוד ביעילות רבה יותר בכל הקשור למטעניה של חברת היצוא החקלאית אגרקסקו לא רק בשל הטענה כי מדובר בסולידריות עם ציבור החקלאים, לא גם ואולי בעיקר משום שאגרקסקו היא לקוחה חשובה של בן עידן הובלות.

עוד עלה מהתחקיר כי חסן מחזיק בחברה שמייצרת חומרי ניקוי, כאשר חברה שלישית שנמצאת בבעלות בני משפחתו משווקת את מוצרי הניקוי לחברת הנמל. בכתבה שפורסמה בערוץ 2 הוצג מסמך שלפיו המשאיות של בן עידן הובלות זכו לשירות מהיר ויעיל במיוחד בנמל, יותר מכל חברה אחרת. חסן טוען כי המסמך מפוברק, וכי רק משאית אחת של החברה פקדה את הנמל בשנה האחרונה.

בהסתדרות טענו היום כי הם היו מודעים לכך שחסן מחזיק בעסקים פרטיים, אולם לא ידעו כי עסקים אלה קשורים לנמל - זאת אף שהדבר ידוע כאמור מזה כשנתיים.

כתבות אחרונות בנושא:

יחימוביץ' לאלון חסן: "לך הביתה"

אלון חסן: "שיטת השקשוקה לא תעבוד בנמל אשדוד"

עופר עיני יזמן את אלון חסן לוועדת משמעת

בכיר בוועד הנמל: "חסן עשה הכל כשר"