44 מגרשים בישוב שריגים-לאון נמכרו ב-26 מיליון שקל

מדובר בשטח כולל של 14 דונם עליו ניתן להקים 44 יחידות דיור צמודות קרקע, כאשר שטח כל מגרש בודד נע בין 300-350 מ"ר

זכויות החכירה ב-44 מגרשים המיועדים למגורים בישוב הקהילתי שריגים-ליאון שבעמק האלה, נרכשו תמורת 26 מיליון שקל כולל מע"מ. בהליך התמחרות שבוצע לאחרונה על ידי כונס הנכסים של חברת שריגים ליאון בע"מ, עו"ד עומר גדיש ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי.

מדובר בשטח כולל של 14 דונם עליו ניתן להקים 44 יחידות דיור צמודות קרקע, כאשר שטח כל מגרש בודד נע בין 300-350 מ"ר. המחיר משקף סכום של 590 אלף שקל עבור מרכיב המגרש לבית צמוד קרקע, כולל מע"מ, לא כולל הוצאות פיתוח.
את הליך כינוס הנכסים יזם מאור דואק, מנכ"ל מניף שירותים פיננסיים בע"מ, הנושה המובטחת של החברה, וזאת לאחר שהאחרונה נקלעה לקשיים תזרימיים במהלך השנה החולפת.

בחודש אוקטובר האחרון, מיד לאחר מינויו ככונס הנכסים, פעל עו"ד גדיש להשלים את עסקת רכישת זכויות החכירה באותם מגרשים מחברה זרה שהחזיקה בהן ערב הכינוס, כשבמקביל נחתם ביחס למגרשים הסכם חכירה חדש מול המינהל. מימון רכישת המגרשים במסגרת הליך הכינוס התאפשרה, לאחר שהוזרמו 14 מיליון שקל אל קופת הכינוס על ידי מניף.

עם השלמת רכישת הזכויות במגרשים פנה הכונס לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להתיר לו למכור אותן הלאה לרוכשים. יצוין, כי בשעתו נקבע על ידי השופט איתן אורנשטיין כי כל 44 המגרשים יימכרו כמקשה אחת, ולכן ההצעה יועדה בראש ובראשונה ליזמים ולקבוצות רכישה מאורגנות, ולא לרוכשים בודדים.

מחיר המינימום להגשת הצעות עמד על 24.5 מיליון שקל כולל מע"מ ולמכרז הוגשו שתי הצעות: האחת של חברת "איילון ס.א.ל ייזום והשקעות" בסך השווה לסכום המינימום, ואילו ההצעה השניה של עו"ד יהודה ימין - בנאמנות עבור קבוצת רוכשים הוגשה בסך של 25 מיליון שקל.
בין שני המציעים נערכה התמחרות אלקטרונית שבסופה הייתה הצעתו של עו"ד יהודה ימין גבוהה יותר מזה של המתחרה, ובהתאם זכה בהתמחרות תמורת הסכום של 26 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את תוצאת המכרז.