מכללת שנקר פיתחה חומר פלסטי קשיח, חזק ומוליך על בסיס ננו טכנולוגיה

החידוש של החומר שפותח בשנקר הוא העובדה שהוא גם מוליך חשמלית, ושהוא עושה זאת תוך שימוש בפחות ננו-צינוריות פחמן, שהן החומר המייקר את המוצרים הננוטכנולוגיים הקיימים

מחלקת הנדסת הפלסטיקה של מכללת שנקר, מודיעה היום על פיתוח חומר פלסטי קשיח, חזק ומוליך, על בסיס ננו טכנולוגיה.

אחת הבשורות המבטיחות של הננו-טכנולוגיה היא ייצור של חומרים שהם מצד אחד קלים יותר ומצד שני חזקים יותר מן הקיים. חומר קל וחזק יותר הוא פשוט יותר לשינוע וצורך פחות אנרגיה, ולכן הוא מבוקש על ידי כל התעשיות, בעיקר תעשיות הרכב, התעופה והחלל.

החידוש של החומר שפותח בשנקר הוא העובדה שהוא גם מוליך חשמלית, ושהוא עושה זאת תוך שימוש בפחות ננו-צינוריות פחמן, שהן החומר המייקר את המוצרים הננוטכנולוגיים הקיימים.

"חומרים המבוססים על ננו ציוריות פחמן כבר קיימים ומיוצרים אפילו בישראל. הבעיה היא אופן השילוב של הצינורית בתוך הפולימר", מסביר פרופ' שמואל קניג, שהוביל את המחקר יחד עם ד"ר אייל כהן ופרופ' עמוס אופיר. קניג הוא גם דיקאן הפקולטה להנדסה בשנקר.

"מצאנו מולקולה בשם פירידין שיכולה לקשר בין החומרים, באמצעות ריאקציית חומצה-בסיס רגילה, בלי לפגוע בצינורית הפחמן. ובהמשך, הצלחנו לקשר גם בין שני סוגים של פולימרים כאלה, כך שהננו-צינוריות פחמן יישבו בדיוק בממשק בין שני החומרים, וכך בשימוש בשליש אחוז צינוריות הפמן, מקבלים את אותה הרמה של קושי, קלות ומוליכות, אבל במחיר נמוך משמעותית".

ככל שמשתמשים בפחות ננו-צינוריות פחמן, הופך כל התהליך גם לפחות מזהם ויותר כדאי גם ברמה האנרגטית. החומר מתאים לשימוש, כאמור, בתעשיות התחבורה השונות וכן בתאי דלק, המשמשים בייצור אנרגיה מתחדשת.

החומר פותח בשיתוף עם אוניברסיטת U Mass Laurel וקניג יבלה את הקיץ שם כדי להפוך את החומר למוצר מסחרי.