מחר: שביתה כללית בעשרות ערי פיתוח בגלל מצוקת הדיור

ראשי הערים בפריפריה מתרעמים על החלטת הממשלה לבטל את מענקי הדיור: "התנהלות קלוקלת"

כ-30 רשויות מקומיות בפריפריה יושבתו מחר (ג') בעקבות כוונת הממשלה לבטל את מענקי הדיור. מדובר במענקים של כ-100 אלף שקל שניתנים למהגרי דיור ליישובי פיתוח בצפון ובדרום. ההחלטה על השבתת הרשויות התקבלה בימים האחרונים בפורום ראשי ערי הפיתוח והפריפריה, ובמסגרת המחאה המתוכננת לא תתקיים קבלת קהל לתושבים, לא תפונה אשפה מהרחובות ולא יירשמו דוחות. עם זאת, הפעילות במערכת החינוך לא תשובש.

בפורום ערי הפיתוח חוששים כי ביטול מענקי הדיור יפגע בפיתוח הפריפריה, יבלום הגירה של תושבים חדשים אליה ואף יוביל למצב של הגירה שלילית ממנה. לדברי יו"ר הפורום, ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, "במשך שנים ארוכות ערי הפיתוח סבלו מיחס מפלה ומחוסר צדק מצד ממשלות ישראל לדורותיהן. כוונת הממשלה לבטל את המענק הזעום ממילא בסך 100 אלף שקל לאלה שכן מעוניינים לגור בערים אלה - מהווה המשך ישיר להתנהלות הקלוקלת אל מול הפריפריה".

קריסת התעשיות המתקדמות

בוסקילה הביע חשש כי ביטול מענקי הדיור יוביל גם לקריסת התעשיות המתקדמות המעטות שפועלות כיום באזורי פיתוח, בשל מחסור שעשוי להיווצר בכוח אדם איכותי: "דווקא כעת, כשקיימת מצוקת דיור חריפה באזורי ביקוש, מתקיים צורך לאומי לפזר את האוכלוסייה בצורה נכונה וצודקת יותר - ובטח לא לפגוע במענקים שניתנו עד כה בניסיון לתמרץ את הציבור לעבור לערי הפיתוח", אמר. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר היום כי מדובר בשביתת אזהרה, וציין שאם הקריאות שעולות מן הפריפריה לא ייענו - מהלכי המחאה של השלטון המקומי יורחבו.