עד המדינה בפרשת הבר-נוער ברח מדירת המסתור

לפי ההערכות, עד המדינה נסוג מהחלטתו להעיד ונמלט מהדירה דרך החלון בחדר השינה בשעת בוקר מוקדמת ■ עשרות שוטרים מחפשים אחריו

התפתחות דרמטית בפרשת הרצח בבר-נוער חלה הבוקר (ה'), כאשר עד המדינה בפרשה נמלט מדירת המסתור שבה שהה תחת אבטחה משטרתית קפדנית. במהלך כל שעות היום מחפשים אחריו מאות שוטרים ובלשים, ואולם הוא לא נמצא עד כה.

לפי ההערכות, עד המדינה נמלט מהדירה דרך החלון בחדר השינה בשעת בוקר מוקדמת. דירת המסתור ממנה נמלט עד המדינה היום היא כבר הדירה השנייה שבה הוחזק, והוא הועבר אליה מדירת מסתור קודמת לאחר שצוות של ערוץ 10 גילה את המקום הקודם.

המשטרה חוששת כי עד המדינה נסוג מהחלטתו להעיד נגד המעורבים ברצח, וכן שהוא ייפגע על-ידי עבריינים. העד אמנם מסר עדות מפלילה במשטרה, ואולם, אם הוא לא יעיד במשפט, יהיה קשה מאוד להוכיח את אשמתם של החשודים ברצח.

עד המדינה בפרשת הבר-נוער, ששמו אסור לפרסום, הוא אסיר הומוסקסואל שהיה חבר קרוב של החשודים ברצח, חגי פליסיאן, טרלן חנקשייב והעצור השלישי. הוא ריצה כמה תקופות מאסר, בין היתר בגין עבירות אלימות.

לפני כ-4 חודשים, לאחר שהסתכסך עם המעורבים ברצח, הגיע עד המדינה למשטרה ומסר עדות מפורטת נגדם ביחס לליל הרצח בבר-נוער, שאיפשרה את פיענוח הרצח. בתמורה להיותו עד מדינה הבטיחה המדינה לשלם לו סכומים נכבדים ביותר מדי חודש ולהגן עליו.

נזכיר כי החשוד המרכזי ברצח במועדון הבר-נוער בלב תל-אביב באוגוסט 2009 - שבו מצאו את מותם ניר כץ וליז טרובישי - הוא חגי פליסיאן בן 23 מפרדס-כץ. לפי החשד, פליסיאן ביצע את הרצח בסיוע של שני העצורים הנוספים - קטין שהוא קרוב משפחתו וטרלן חנקשייב - כנקמה בשאול גנון, מנהל הבר-נוער, שפגע מינית לכאורה באותו קטין.

לפי החשד, פליסיאן נכנס כשהוא לבוש שחורים למועדון הנוער של הקהילה הגאה ברחוב נחמני בתל-אביב וירה ללא אבחנה בנוכחים במקום, עד שגרם למותם של טרובישי וכץ ולפציעתם של נוספים.

שני העצורים הנוספים, הקטין וחנקשייב, חשודים כי קשרו קשר עם פליסיאן לבצע את הרצח וסייעו לו במעשה ובהעלמת ראיות לאחריו. השלושה חשודים גם בביצוע עבירות שאינן קשורות לרצח, בהן נשיאת אמל"ח, החזקת סמים, הצתות והתפרצות.

לפי החשד, זמן קצר קודם לרצח הגיע נער בן 16, קרוב משפחתו של פליסיאן, אל מועדון הבר-נוער כדי לקבל ייעוץ והכוונה בנוגע לזהותו המינית. במקום פגש הנער בגנון, המבוגר ממנו בשנים רבות. אחרי הפגישה טען הנער בפני קרובי משפחתו כי הפעיל תקף אותו וביצע איתו אקט מיני בניגוד לרצונו.

בהמשך, לפי החשד, רקם הנער יחד עם פליסיאן וחנקישייב פעולת נקמה על האונס לכאורה. לפי החשד, בליל הרצח הגיעו השלושה אל הבר-נוער ברחוב נחמני במרכז תל-אביב. פליסיאן, לפי החשד, חיפש אחר הפעיל שתקף לכאורה את הנער, במטרה לפגוע בו. ואולם, לאחר שלא מצא את הפעיל, בכל זאת שלף את אקדחו ופתח באש לכל עבר.