עוד מכה לתלת-ממד: פיפ"א שוקלת לבטל כיסוי 3D במונדיאל 2014

אחרי שרשת ESPN החליטה לזנוח את השימוש בטכנולוגיה, בארגון הכדורגל העולמי שוקלים לבטל שידורי תלת-ממד בגביע העולמי בקיץ הבא

טכנולוגיית הצפייה ב-3D, שהיתה אמורה להכות גלים ולשבור את השוק, ממשיכה לגסוס. אחרי שרשת ESPN הודיעה על סגירת ערוץ התלת-ממד שלה, בפיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי, יוותרו ככל הנראה על כיסוי מונדיאל 2014 בברזיל באמצעות 3D.

"זה ברור שאם גוף מוביל כמו ESPN סוגר את ערוץ התלת-ממד שלו, הרי שזה יוצר מתח גדול לגבי עתידה של הטכנולוגיה", התבטא ניקלאס אריקסון, מנהל הטלוויזיה של פיפ"א.

במונדיאל 2010 שודרו 25 מתוך 64 המשחקים בתלת-ממד, טכנולוגיה שתוארה באותו זמן על-ידי הארגון כ"בעלת התעניינות גוברת מצד צרכנים". אך למרות התקוות, הטכנולוגיה לא המריאה, וכיום רק 6% מבעלי הטלוויזיות בארה"ב, לדוגמא, מחזיקים במכשירים התומכים בה.

"אנחנו עדיין בודקים האם ישתלם כספית לשווק זכויות תלת-ממד למונדיאל", אמר אריקסון. "אנחנו מרכזים את מירב המאמצים שלנו כרגע ב-HD וזה הדבר שהכי חשוב לנו".

על-פי הערכות, ההחלטה של ‏ESPN‏ מגיעה בין היתר מתוך כוונה להתמקד בטכנולוגייה הבאה בתחום: ה-‏‎4K‎‏, המהווה שיפור של טכנולוגיית ההיי-דפינישן ומוגדרת בתחום כ"אולטרה היי-דפנישן". ההערכות הן כי גם באירופה ייכחדו תוך זמן לא רב ערוצי התלת-ממד שעלו לאוויר.