משרד הפנים מינה חשב למועצה המקומית באר יעקב

עו"ד אברהם פורז: "המינוי משקף הבעת אי-אמון של משרד הפנים בראש המועצה"

הצרות ברשויות המקומיות ממשיכות לייצר כותרות מדאיגות: 4 חודשים לפני הבחירות לרשויות המקומיות, משרד הפנים מינה לאחרונה חשב מלווה למועצה המקומית באר יעקב בראשה עומד ניסים גוזלן - כך נודע ל"גלובס". זאת בהמשך לחקירה שניהל משרד הפנים שמקורה בתלונות שונות על אי-סדרים בהתנהלות הכספית של המועצה המקומית. מינוי החשב המלווה בוצע לאחר שהמועצה לא תיקנה ליקויים שהוגדרו בדוח פנימי שערך משרד הפנים לאחר סיום החקירה.

באר יעקב נמצאת בשנים האחרונות בהתפתחות גדולה, ומתאפיינת במיוחד בתנופת בנייה של שכונות מגורים חדשות שעתידות לכלול אלפי יחידות דיור. כתוצאה מכך זכתה קופת המועצה בשנים האחרונות להכנסות של עשרות מיליוני שקלים מתשלומים של היטלי השבחה שנגבו מיזמים שונים הבונים בתחומה פרויקטים חדשים למגורים.

לדברי שר הפנים לשעבר, עו"ד אברהם פורז, מינוי חשב מלווה לרשות מקומית, נובע בדרך כלל כתוצאה מבעיה בהוצאות המועצה, ולא בהכנסותיה.

"משמעות מינוי חשב מלווה ארבעה חודשים לפני בחירות היא הבעת אי-אמון של משרד הפנים בראש המועצה, כאשר כמה זה ישפיע על הבחירות זו שאלה גדולה. הרבה פעמים לפני הבחירות ראשי ערים נוטים להוציא כספים בצורה בזבזנית, ומטרת מינוי החשב המלווה למנוע הוצאות מיותרות, ולמנוע מצב של צורך במינוי וועדה קרואה". פורז הוסיף כי "המשמעות של מינוי חשב מלווה כי שהעומד בראשה לא יכול להוציא שקל אחד ללא חתימת החשב".

במשרד הפנים הסבירו כי "משרד הפנים מינה חשב מלווה לבאר יעקב בכפוף לכללים הנהוגים ולאור דו"ח פנימי של מחוז המרכז ואי תיקון הליקויים בעקבות הדוח".

מהמועצה המקומית באר יעקב נמסר בתגובה: "מיזמי הבנייה בבאר יעקב ובמיוחד המיזם שבפתח (תוכנית לשכונת מגורים חדשה) יוסיפו אלפי יחידות דיור לישוב. צמיחה זו מצריכה תוכנית הערכות לפיתוח הישוב ושיפור איכות החיים בו. לצורך כך ולשם התייעלות ארגונית תקציבית כדי לתת מענה הולם לעיר חדשה העמיד משרד הפנים חשב אשר ילווה את המועצה בתהליך זה".