מדד Waze: הדרך לעבודה בת"א התארכה בעוד שליש

מדד waze בירר החודש מה השתנה בדרכים מאז דצמבר 2012 ■ ב-26 מקרים התקצרה הנסיעה, וב-11 מקרים ממש לא

מדד התנועה של "גלובס" ו-Waze מתבסס על 37 מסלולים ברחבי ישראל, ועד כה הצטברו אצלנו מעל 9,000 תצפיות. החודש בדקנו מה השתנה מאז דצמבר 2012 אשר היה חודש המדידה המלא הראשון.

כרגיל נתחיל ביציאה מנקודת המוצא בשעות 8 עד 9 בבוקר יום ראשון, ובכן ב-26 מסלולים נרשמו במאי שיפורים בהשוואה לדצמבר, כלומר זמני הנסיעה התקצרו ואילו ב-11 נוספים נרשמה הרעה.

מבין חמשת המסלולים שבהם נרשמה ההרעה הבולטת ביותר נמנים שלושה דרומיים עם גידול של כ-33% בזמן הנסיעה: אשדוד-תל אביב עם עלייה ל-71 דקות, יבנה-ת"א (56 דקות) ומרכז ראשון לציון-ת"א (47 דקות).

הרעה בולטת מראש העין

נאמר כי האפליקציה אמנם משגרת את הנהגים אל היעד בדרך היעילה ביותר, אך סביר שרובם מנותבים אל כביש 4 בקטע שבו נעשות עבודות נרחבות להוספת נתיב שלישי, ולכן צריך יהיה לבדוק אם סיום העבודות בסוף יולי, אכן יבוא לקיצור זמני הנסיעה במדד אוגוסט ואילך.

ההרעה הבולטת ביותר היא במסלול ראש העין-ת"א, עם גידול של 38% בזמן הנסיעה לשעה שלמה, אך כדאי להתייחס לנתון בזהירות משום שהחודש נרשמו תצפיות חריגות ביותר.

וכאמור היו גם מספר שיפורים: הבולט שבהם הוא במסלול ת"א-פתח תקווה עם ירידה של 18% בזמן הנסיעה ל-20 דקות. יצוין כי יתר שיעורי השיפור קטנים מאוד.

לגבי החצי השני של היום, כלומר יציאה מנקודת המוצא בשעות 4 עד 6 אחר הצהריים, הרי שבקבוצת המסלולים עם הרעה בולטת שוב נמצאות אשדוד, יבנה וראשל"צ, אלא שעתה נקודת המוצא היא מרכז עזריאלי, ת"א. ואל המקום הראשון מטפס המסלול קריית השרון (נתניה)-ת"א עם עלייה של 24% בזמן ההגעה ל-46 דקות.

הזמן שאנחנו מבלים בכבישים
 הזמן שאנחנו מבלים בכבישים