הייתם משלמים 3,800 שקל על מנוי לפרמיירליג?

הפרמיירליג העלתה את מחירי המנויים שלה לעונה הקרובה ב-2.3%; ארסנל ממשיכה לקרוע את הכיס של הקהל שלה, וגם טוטנהאם בכלל לא זולה

אוהדים רבים בפרמיירליג פתחו בשבוע שעבר במחאה נגד מחירי הכרטיסים בליגה האנגלית, שנחשבים ליקרים ביותר בעולם הכדורגל. הם גייסו לצידם חברי פרלמנט ואנשי עסקים, ופתחו בצעדי הידברות מול מנכ"ל הפרמיירליג, ריצ'ארד סקאדמור, על-מנת לקבוע תקרת מחירים שפויה יותר.

כל זה לא עוצר בינתיים את הקבוצות, שממשיכות להקפיץ כלפי מעלה את המחירים לקראת העונה הבאה (2013/14): מחיר מנוי ממוצע בקרב 20 המועדונים יעמוד על 672.5 ליש"ט (3,800 שקל), עלייה של כ-2.3% לעומת עונת 2012/13.

ארסנל הלונדונית תמשיך להיות שיאנית המחירים - עם 1,955 ליש"ט מחיר של המנוי היקר ביותר למשחקיה (למקומות "רגילים", לא כולל תאי אירוח). טוטנהאם, עם 1,895 ליש"ט, מיד אחריה; צ'לסי שלישית (1,250 ליש"ט). בגזרת המנויים הזולים ביותר אצל כל קבוצה, ניצבת במקום הראשון קבוצה מפתיעה - מועדון הצמרת מנצ'סטר סיטי, שמשווק מנויים במחירי גם מינימום של 299 ליש"ט. אגב , המנוי הכי זול של ארסנל (985 ליש"ט) יעלה יותר מהמנוי הכי יקר של האלופה מנצ'סטר יונייטד (950 ליש"ט).

בסך הכל, העלו תשע קבוצות פרמיירליג את מחירי המנויים שלהן ביחס לאשתקד (כולל שלוש העולות מהצ'מפיונשיפ). רק שלוש בחרו להוריד מחירים, והיתר הקפיאו אותם. מהירידה הגדולה ביותר יכולים ליהנות אוהדי פולהאם (11%-). העלייה הגדולה ביותר היא אצל טוטנהאם (8%+).

יש לציין כי למרות המחירים הגבוהים, ממשיכה הפרמיירליג לרשום כבר שנים ארוכות תפוסה של למעלה מ-90% ביציעים.