הכיבוש הקטאלוני: גווארדיולה משגע את גרמניה

התקשורת הגרמנית נכנסה לטירוף שטרם נראה כמותו עם הצגתו הרשמית של גווארדיולה בבאיירן מינכן, ולקח לה מעט מאד זמן להתאהב במנג'ר החדש

"הביקור של אובמה בשבוע שעבר היה רק הכנה להגעה של גווארדיולה", התבדחה העלמה בצד השני של הטלפון במינכן המתוחה. דקות ספורות לפני כן היא הודיעה לי סופית שאין אפשרות להיכנס למסיבת העיתונאים. לא עזרה שום רשימת המתנה. אולם העיתונות המודרני של באיירן באליאנץ ארנה מכיל בקלות 120 איש, והיה לי קצת צפוף במסיבת העיתונאים הראשונה של לואיס ואן חאל לפני ארבע שנים, עם 150 קולגות. אבל למרות עונת השיאים של באיירן שרק הסתיימה, שיא חדש נקבע מיד עם הגעתו של הקטאלוני למינכן ביום שני: 250 עיתונאים מ-11 מדינות נדחקו עד כדי חנק לאולם, 36 צוותי טלוויזיה שסיפקו תמונות ל-70 מדינות ניצבו מאחוריהם.

שישה ערוצים שידרו את מסיבת העיתונאים בשידור חי, אתרי האינטרנט (וביניהם ה"קיקר אונליין" השמרני) העבירו סטרימינג דקה אחרי דקה. הגדילו לעשות הערוצים "סקיי ספורט ניוז" (בתשלום) ו"ספורט 1" (חופשי) שעברו למתכונת יום שידורים מיוחד תחת השמות: "יום פפ" ו"יום גווארדיולה". הערוצים התמודדו ביניהם, מי יראה לראשונה את הקרחת הספרדית באצטדיון. "ספורט 1" ניצח והתפאר בכך כשהוא מראה תמונות חשוכות של גבו של גווארדיולה המחזיק ביד בתו. באולם, המאמן המצליח נראה קצת מבוהל, והודה שהוא עצבני. אבל המשפט הראשון שלו, בגרמנית, כבש את הנוכחים: "אה, שלום גבירותי ורבותי, וגריס גוט (שלום בבווארית). אנא סלחו לי על הגרמנית שלי". לא נשמע כדבר הזה, שמאמן כדורגל זר למד גרמנית שוטפת בתוך חצי שנה בלבד ועורך מסיבת עיתונאים בשפה.

גווארדיולה הוא כבר יותר מכוכב פופ אחרי שהפגין עד כמה הוא אדם אינטלקטואלי ומתורבת, צנוע ומקסים. הם סלחו לו אפילו כשהזכיר שהמורה שלו לגרמנית בניו יורק אוהדת את דורטמונד. כמו שאמר המאמן האגדי סזאר לואיס מנוטי, ממחנכיו של פפ, ל"זידדויטשה צייטונג": "בבוואריה יווכחו שגווארדיולה הוא קטאלוני-גרמני. מסודר. רציני, עובד קשה ומאמן ללא סוף".

סביב גווארדיולה ישבו אולי הנס, קרל היינץ-רומיניגה ומתיאס זאמר, לא בדיוק קוטלי קנים, והסתכלו עליו כמאוהבים, סיפר לי העיתונאי כריסטיאן שפילר שהגיע במיוחד מהמבורג לאירוע.

מנוטי סיפר גם שפפ חושש בגלל הקונסטלציה הבעייתית של הגעתו למועדון שזה עתה זכה בטרבל. אבל כמו שאמר אולי הנס לעיתונאים: "להגיע למקום הראשון, ולהישאר בו, אלו שני דברים שונים לחלוטין. ואם מישהו יכול לעשות זאת, הרי שזה פפ גווארדיולה". בבאיירן רוצים להמשיך להיות ראשונים, ולגווארדיולה יש עכשיו את כל הזמן לבחון את הקבוצה ולראות איך אפשר להשאיר אותה בטופ. ביומיים הבאים יקיים גווארדיולה אימונים פתוחים עם הסגל המצומצם. תמורת 5 אירו (תרומה לנפגעי השיטפונות בגרמניה) אפשר לצפות בהם. כל הכרטיסים, 25 אלף כל יום, הוזמנו מראש. לבונדסליגה יש כוכב חדש.