רייס: "כישלון מועצת הביטחון בסוריה-חרפה מוסרית"

סוזן רייס, השגרירה האמריקנית לאו"ם העומדת בפני סיום תפקידה מתחה ביקורת יוצאת דופן בחומרתה על פעילות הארגון ועל מועצת הביטחון בנוגע לטיפול במלחמת האזרחים בסוריה ■ "אוזלת-היד של הגוף החשוב באו"ם הינה בגדר כתם על פועלו", הצהירה

שגרירת ארצות-הברית באו"ם, סוזן רייס, הפורשת מתפקידה, מתחה ביקורת יוצאת דופן בחומרתה על מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לאופן הטיפול במשבר בסוריה. "זוהי חרפה מוסרית", הצהירה רייס.

השגרירה היוצאת, אשר צוטטה על-ידי סוכנות הידיעות AP, הבהירה כי כישלון מועצת הביטחון להפסקת שפיכות הדמים בסוריה הוא בגדר קלון מוסרי ואסטרטגי שההיסטוריה תשפוט בחומרה. "אני בעיקר מצטערת על כך שמועצת הביטחון נכשלה במקום בו היתה צריכה לפעול בנחישות בזמן שדווח על מותם של 90 אלף סורים ויותר ממיליון פליטים", אמרה רייס.

רייס, שבחודש הבא תמונה לתפקיד היועצת לביטחון לאומי של הנשיא ברק אובמה, הוסיפה כי "אוזלת-היד של הגוף החשוב ביותר באו"ם, מועצת הביטחון, הינה בגדר כתם על פועלו". היא הבהירה כי את כישלון פועלה של המועצה לא ניתן לזקוף לחובת ארצות-הברית ומנהיגיה, שבהזדמנויות שונות הנהיגו את הרוב במועצה שקרא לפעולה נגד אסד.

השגרירה היוצאת רייס, ניצלה את ההזדמנות ומתחה ביקורת גם נגד רוסיה וסין, על כך שלא עשו די בכדי למנוע את המשך שפיכות הדמים בסוריה. לדברי רייס, שתי המעצמות השתמשו בזכות הוטו שלהן ב-3 הזדמנויות שונות, בהן החברות במועצה ניסו להטיל סנקציות על משטרו של בשאר אסד.

השגרירה אף הסבירה כי המצב בין המעצמות החברות במועצה הינו "סבוך ומורכב" כלשונה, ובשל כך נוצר המצב הבעייתי שהביא לרפיונה. היא ציינה כי על אף המחלוקת בנושא הסורי, "בנושאים חשובים אחרים כמו איראן, צפון קוריאה, ורבים אחרים, היינו מסוגלים למצוא מכנה משותף".