דני דנון מחפש נשמה

במרכז ליכוד עם נשמה מוכרת הכול יכול לקרות ולעולם לא במקרה

יום אחד מתעורר הליכוד משנתו בבהלה, ורואה לידו את מלאך המוות. בשביל מה באת לכאן? - שואל הליכוד. באתי לקחת את הנשמה שלך, משיב המלאך. הליכוד מסתובב ומעיר את דני דנון השוכב לצדו: "נשמה, באו לקחת אותך".

זו לא בדיחה שלי, למעשה היא די ישנה, אבל היא קפצה לי לזיכרון כשקראתי שאתמול (ג) אמר דנון: ""הליכוד היא תנועה שהוזנחה במשך שנים, הגיע הזמן להחזיר לה את הנשמה". ואמנם הליכוד קיבל את ההמלצה ובחר להחזיר את נשמתו - לא, לא לבורא, אלא לדני דנון.

המרכז הוא הנשמה

כדאי, לכן, לברר מה היא בכלל אותה נשמה שדנון שואף להחזירה? ממש לא מסובך. דנון אומר, בעצם שהמרכז הוא הנשמה. אותו מרכז שהפך לחממה של שחיתויות אישיות, מפלגתיות וממלכתיות. אפילו ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, התבשם מתקופת השחיתות ועשה רבות לביתו ולבתי בניו, באופן שבמדינות רבות זה היה נחשב לשוחד. אבל אז מונה מני מזוז ליועץ משפטי, ותיק שרון נפל לידיו שהיו לא בטוחות ובלתי מנוסות בתחילת דרכו. הוא סגר את התיק.

גלגול נשמה

תוכנית ההתנתקות מעזה פילגה את הליכוד, ושרון הקים את קדימה. הליכוד נחלש מאד, ואתו מרכז המפלגה שרוב סמכויותיו ניטלו ממנו בעקבות הפילוג. גם השפעתו הצטמצמה עקב אובדן הנשמה. שאיפתו של דנון היא להחזיר את הגלגל אחורנית. משהו מעין גלגול נשמה.

מובן מאליו שקריאתו של דנון להחזיר למרכז את כוחו והשפעתו נופלת על אוזניים המשתוקקות לכך. אלה היו, בשביל רבים מעסקני הליכוד, ימים של יין ושושנים. בעת היות המרכז חזק, היה אפשר לעשות דילים ועסקאות שהעשירו לא מעט מחברי מוסד הנשמה הזה. כשרואים מי האנשים שמחבקים ומנשקים את דנון הכי חזק, זה מזכיר את המחבקים והמנשקים מהתקופה המושחתת ההיא . אלה אנשים המוכנים לעשות הכול למען המפלגה, כלומר למען עצמם. אין להם שום בעיה לדחוף את המינויים הממלכתיים הכי לא מתאימים, אנשים שלעתים מקומם היה בכלא, מצאו עצמם בכורסאות מנהלים.

אדם לאדם - נשמה

זו היתה תקופה שחורה לליכוד, וגם למדינה. אבל זו הייתה תקופה לבנה מאד, צחורה ממש, לאנשים דמויי דנון בהשקפותיהם ובאופיים. אלה יכלו להתקדם אל הצמרת בעזרת דילים בהם שולבו כספים עם תמיכה פוליטית ומינויים ממשלתיים. וזה כמובן התפשט גם אל מעבר לגבולות הליכוד.

דני דנון הוא בחור פיקח, הוא יודע שבדרך רגילה וישרה הוא בחיים, או לפחות בשנים הקרובות, לא יגיע אל מטרתו. לא בטוח שגם בדרך בה בחר הוא יצליח, אבל ליכוד עם הנשמה המוכרת הוא מקום בו הכול יכול לקרות, ולרוב לא במקרה. כי בליכוד כזה, אדם לאדם - נשמה.