מפעילים וירטואליים: חברות הסלולר הוותיקות פוגעות בתחרות

דורשים משר התקשורת ארדן לעצור את תופעת ה-Winback - למנוע מהחברות הוותיקות לפנות ללקוחות הנוטשים אותן לפחות שבוע מיום הנטישה, או לאסור עליהן לשווק לנוטשים חבילות שהן לא מציעות ללקוחות שלהן

בקשה מקורית מצד מפעילי הסלולר הווירטואליים לשר התקשורת גלעד ארדן, וזאת בעקבות הפגישה שקיימו איתו השבוע. המפעילים דורשים מארדן להפסיק את תופעת ה-Winback - תופעה שבה מפעיל ותיק שננטש לטובת אחד השחקנים החדשים, מקבל מיד לאחר העברתו את אותה ההצעה שנתן לו המפעיל החדש וזאת למרות שלמפעיל הוותיק אין את אותה התוכנית.

ההסתערות על הלקוח הננטש מצד המפעילים הוותיקים, שמציעים לו את אותה ההצעה בדיוק שהוא מקבל מהמפעיל החדש, אחראית לכך שלקוחות רבים פשוט אינם נוטשים או נוטשים וחוזרים מיד למפעיל הוותיק.

לטענת המפעילים הווירטואליים, צריך המשרד למנוע מהחברות הוותיקות לפנות ללקוחות הנוטשים אותם לפחות שבוע מיום הנטישה, או לאסור על המפעילים הוותיקים לשווק לנוטשים חבילות שהם לא מציעים ללקוחות שלהם.

כך, למשל, אם מנוי של סלקום נוטש אותה ומתנייד למפעיל רמי לוי, אזי סלקום לא תוכל לפנות ללקוח לפחות שבוע ימים בהצעה לחזור אליה, והיא לא תוכל להציע לו את אותו המחיר שמציע רמי לוי, אלא אם כן היא מציעה את אותו המחיר לכל לקוחותיה.

המפעילים הווירטואליים מבקשים מארדן הקלות שונות וביניהן שיאסור על המפעילים הוותיקים למכור חבילות שירותים (באנדלים). המפעילים הווירטואליים חוששים שבמידה ותתרחב התחרות בשוק התקשורת לכיוון של הקמת קבוצות תקשורת, מה שיקרה הוא שהמפעילים הוותיקים יציעו חבילות שירותים שכוללות טלוויזיה ואינטרנט, ואילו למפעילים הווירטואליים לא יהיה מענה.