גורמים בליכוד למבקר המדינה: חקור את התנהלות נתניהו

מספר פעילים בליכוד פנו למבקר המדינה, יוסף שפירא, בדרישה לחקור את התנהלות רה"מ נתניהו בנושא דוח ההוצאות הכספיות של המפלגה בזמן הבחירות

מרד בליכוד? במכתב תלונה שנשלח אתמול (ד') למבקר המדינה יוסף שפירא, מבקשים מספר פעילים במפלגה לחקור את התנהלותו של ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, בנוגע לדוחות כספיים של המפלגה בבחירות.

לדבריהם, למרות שמנכ"ל הליכוד טען כי אינו יכול לקחת אחריות על הדוח, ניסה ראש הממשלה בכל זאת להחתים אותו על המסמך.

שורש הפרשה הוא ההתנהלות הכספית המשותפת של הליכוד וישראל ביתנו בתקופת הבחירות, שעוררה תהיות רבות בקרב גורמים בליכוד. הפעילים מציינים כי ראש הממשלה "ניסה לרמות ולהונות את מבקר המדינה", וכי מדובר בניסיון מחטף של נתניהו להחתים את המנכ"ל גדי אריאלי על הדוח הכספי. אריאלי סירב לחתום על הדוח, בנימוק כי לא היה מעורב וכי אינו יכול לערוב לנתונים המוצגים במסמך.

בפנייה למבקר המדינה הדגיש משה סבח, פעיל ליכוד ותיק, כי מדובר במאבק עקרוני על פניו של הליכוד ועל ההתנהלות הבעייתית אותה מוביל, לטענתו, ראש הממשלה בתקופה האחרונה.

על-פי החוק נדרשת כל מפלגה למסור למבקר דוח על ההתנהלות הכלכלית במהלך מערכת הבחירות. אריאלי היה אמור לחתום על המסמך מתוקף תפקידו כמנכ"ל הליכוד, וכשסירב פנו גורמים במפלגה ליוסי שלי, בניסיון למנותו למנכ"ל.

משכשל הניסיון בעקבות התערבות של מספר חברי ליכוד, מי שחתם בסופו של דבר על המסמך היה צחי ברוורמן - מנהל מטה הבחירות בליכוד. ברוורמן אינו מעורה בכל ההתנהלות הכספית שכן הוא אינו משמש כמנכ"ל. בשורה התחתונה המסמך טרם הועבר למשרד מבקר המדינה.

במשרד מבקר המדינה אישרו כי התקבלה תלונה ומסרו כי היא תועבר לבדיקת משרד המבקר. גורמים מטעם הנהלת הליכוד מסרו בתגובה כי הדוח יוגש למבקר עד 1 ביולי.

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה כי "על הסיעות והרשימות שהתמודדו בבחירות לכנסת ה-19 להגיש למבקר המדינה את הדוחות הכספיים שלהם עד ל-1 ביולי. בשלב זה לא ידוע לנו על בקשה של נציגי סיעת הליכוד ביתנו להגיש את הדוח הכספי שלא במועד שנקבע.

"לגבי נושא החתימה על הדוחות הכספיים וההודעות וההצהרות שיש להגיש למבקר המדינה - הרי שעל-פי הוראות הנחיות מבקר המדינה אלה ייחתמו על-ידי נציגי הסיעה, כפי שייקבעו על-ידה, שאחד מהם לפחות חבר כנסת, ואחד בקי במשק הכספי שלה", לשון התגובה.