מפל אנרגיה ירוקה גייסה 8.3 מ' ש' מקרן השקעות בריטית

החברה חתמה על עסקה ראשונה באנגליה עם חברת המים Anglian Water המספקת מים ומטפלת בשפכים של יותר מ-4 מיליון לקוחות

חברת "מפל אנרגיה ירוקה" גייסה 1.5 מיליון פאונד (8.3 מיליון שקל) מקרן ההשקעות הפרטית הבריטית CSS Europe . הגיוס נעשה בצורה של הנפקה פרטית למשקיעים פרטיים בבריטניה. זהו סבב גיוס שני של מפל, כאשר בסבב קודם (נובמבר 2010) גוייסו 9 מיליון שקל.

מפל פיתחה טכנולוגיה המפחיתה בצורה משמעותית את צריכת האנרגיה ועלויות האחזקה והתפעול של מתקני טיהור שפכים תעשייתיים ומוניציפאליים. הטכנולוגיה מאפשרת חיסכון של עד כ-70% בעלויות תהליך טיהור השפכים, שנחשב לתהליך בזבזני באנרגיה, ובכך עונה על צורך מרכזי של משק המים הגלובלי. בנוסף, השימוש בטכנולוגיה הייחודית של מפל מונע זיהום סביבתי כיוון שהיא מייתרת את הצורך לרוקן את השפכים הגולמיים מבריכות או מאגרים אל נחלים או אל הים בזמן התקנה או טיפול במערכת, כפי שקורה לעיתים בשיטה הקונבנציונלית.

מייסדי החברה הם חנוך מגן - ממציא הטכנולוגיה, וזאב פישר מנכ"ל החברה. החברה ממוקמת באזור התעשייה נשר ליד חיפה. הטכנולוגיה של מפל, הרשומה כפטנט בינלאומי, כבר פועלת בהצלחה ביותר מ-30 התקנות בארץ ובחו"ל, ומפחיתה עד כ-70% מצריכת האנרגיה של מתקנים אלה לעומת המצב הקודם.

לדברי זאב פישר, מנכ"ל מפל: "הפנייה בסבב הגיוס הנוכחי נעשתה לבעלי מניות של הסבב הראשון וכן למשקיעים חדשים. הגיוס הושלם תוך 3 שבועות בלבד. המשקיעים החוזרים מהסבב ראשון הביעו אמון רב בחברה, הן בהשקעה נוספת והן בהמרת חלק מאגרות החוב שהונפקו להם בגיוס הראשון למניות בחברה דבר המצביע על אמון המשקיעים בחברה ובפוטנציאל שלה"

במקביל לגיוס, נחתמה עסקה ראשונה בשוק האנגלי, עם חברת המים הגדולה Anglian Water המספקת שירותי מים וטיהור שפכים ליותר מ-4 מליון לקוחות במרכז אנגליה. בשלב ראשון, תותקן מערכת ראשונה של מפל במט"ש (מכון טיהור שפכים) מוניציפאלי בעיר Stanbridgeford מצפון ללונדון. ההתקנה תפתח למפל אפשרויות לשדרג יותר מ-400 מכוני טיהור פוטנציאלים מתוך למעלה מ- 1,100 מכוני טיהור שפכים שהיא מפעילה.

תעשיית טיהור מי שופכין הגלובלית צפויה להוציא סכום כולל של 95.1 מיליארד דולר על הוצאות תפעול בלבד בשנת 2016 לעומת 77.5 מיליארד דולר ב-2007, גידול של 20%.