Z10 - הסמארטפון שמחזיר את בלקברי למגרש

הבלקברי Z10 הוא מכשיר נהדר שבאמת עושה עבודה מוצלחת. האם הוא מהווה תחרות ליצרניות האחרות בענף? נראה שלא. בלי פרסום, נראה שהמוצר הזה יפנה רק לקהל המעריצים האדוק של בלקברי, וזה חבל

הבלקברי Z10 הושק באמצע החודש בישראל, כמעט חצי שנה אחרי הגעתו לחנויות במדינות שונות בעולם. מדובר בעיכוב משמעותי בהשקה של סמארטפון בארץ, והסיבה היא כנראה היעדר יבואן רשמי של בלקברי בארץ.

נהוג שלסמארטפונים (פרט לאייפון) יש יבואן מקומי שמתאמץ מאוד להשיק את המכשירים סמוך להשקתם בעולם, אך במקרה הזה מי שמייבא את בלקברי הן המפעילות הסלולריות, כך שהדבר התנהל באיטיות רבה. מהסיבה הזו ובשל מחיר המכשיר, ה-Z10 מצטרף לתחרות על לב הצרכנים לפחות יד אחת קשורה מאחור.

ממשק: בלקברי 10 היא מערכת ההפעלה החדשה של החברה הקנדית. נראה שבחברה למדו איך לעשות את המעבר לעולם מסכי המגע וגם להציע את אחת המקלדות הנוחות יותר שהשתמשנו בהן. היתרון של בלקברי היה תמיד במקלדת הפיזית, הפעם החברה מציעה הצעות להשלמות מילים בזמן ההקלדה. בניגוד לכל פתרון אחר, זה עובד בצורה מוצלחת מאוד והקלדת מסרונים הופכת לזריזה.

הממשק עצמו בנוי ממספר חלקים: אזור האפליקציות, כמו באייפון. אזור אחר אליו עוברים בהחלקה שמאלה, מציג את היישומים הפתוחים, כולל מידע המותאם לתצוגה על חלון קטן באותו זמן. למשל, שיחות אחרונות או פגישות הבאות מהיומן. עוד החלקה שמאלה תגלה את ה-Hub. מקום בו מרוכזים המיילים מכל התיבות, הודעות מוואטס אפ, טוויטר ופייסבוק.

אפליקציות: בבלקברי ישראל הבינו שבלי אפליקציות, המוצר שלהם לא יהיה אטרקטיבי. מלבד אפליקציית הניווט Waze, אפשר למצוא את גלובס ו-ynet. ממש בקרוב יעלו עוד אפליקציות של גופים ישראליים גדולים, להם יש כבר גרסאות בטא פועלות. מעבר לזה, אפליקציות של דרופ בוקס, טוויטר, לינקדין, סקייפ, וול סטריט ג'ורנל וניו יורק טיימס ניתנות להורדה ללא עלות.

מסך: המסך הוא אחד הדברים הראשונים ממנו מתרשמים בסמארטפון. ה-Z10 מציע מסך בגודל 4.2 אינץ' ברזולוציה של 768 על 1280 פיקסלים. התוצאה מסך באיכות טובה מאוד עם צבעים חיים.

מצלמה: חיישן 8 מגה פיקסל, פלאש ותוצאות יפות מאוד. בלקברי הוסיפה אופציית צילום, המאפשרת לצלם זמן קצר לפני ואחרי הצילום המקורי, מה שמאפשר לבחור את התמונה הכי טובה מבחינת מיקוד וחיוך.

חומרה: מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה זיכרון פנימי לאחסון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). יש התקן תקשורת מסוג NFC וגם חיבור לרשתות הסלולר מדור 4 (LTE).

בשורה התחתונה: ה-Z10 הוא מכשיר נהדר שבאמת עושה עבודה מוצלחת. האם הוא מהווה תחרות ליצרניות האחרות בענף? נראה שלא. בלקברי לא השיקה קמפיין פרסומי, ולפחות כרגע, אין כוונה לעשות משהו כזה. בלי פרסום, נראה שהמוצר הזה יפנה רק לקהל המעריצים האדוק של בלקברי וזה חבל.

מחיר: אורנג': 3,170 שקל; פלאפון: 3,060 שקל (בקרוב). לא ייגבה תשלום נוסף על מחיר חבילת הבלקברי, הדרוש לשימוש בשירותי החברה ועמד בעבר על עשרות שקלים. באתר זאפ אפשר למצוא מכשירים ביבוא מקביל בכ-2,900 שקל.

ציון: 9.