צבי בר: "מתכוון לרוץ לראשות עיריית ר"ג בבחירות הבאות"

כך הצהיר הבוקר ראש עיריית רמת-גן, שעומד לדין בגין עבירות שוחד בסך 1.9 מיליון שקל במצטבר מיזמי נדל"ן

"אני מתכוון לרוץ לראשות עיריית רמת-גן גם בבחירות הקרובות". כך הצהיר הבוקר (ב') צבי בר, ראש עיריית רמת-גן שעומד לדין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בגין עבירות שוחד בסך 1.9 מיליון שקל במצטבר מיזמי נדל"ן.

במסגרת דיון מקדמי במשפטו של בר שהתנהל הבוקר בפני השופט צבי גורפינקל שאל השופט את בר האם בכוונתו לרוץ בבחירות הקרובות שיערכו בחודש אוקטובר הקרוב ובר השיב, כאמור בחיוב.

לאור החומר העצום ורב ההיקף שהצטבר בחקירה נגד בר קבע בית המשפט כי למרות שבית המשפט העליון עומד לדון בקרוב בעתירה הטוענת כי בר אינו יכול להמשיך לשמש בתפקידו בשל כתב האישום נגדו, המשך הדיונים במשפטו יהיה רק אחרי הבחירות לרשויות המקומיות, ב-19 בנובמבר 2013. לדברי השופט, "שאלת בחירת ראש רשות היא עניין לציבור הבוחר בו ולא לבית המשפט הפלילי, כל עוד לא ניתנה הכרעת דין".

בעוד כשבועיים ידון הרכב מורחב של שבעה שופטי בג"ץ, בראשות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, בעתירה להעברתו מכהונה של צבי בר, ראש עיריית רמת-גן, בעקבות כתב האישום החמור שהוגש נגדו. יתר השופטים שיישבו בהרכב המורחב: מרים נאור, עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן, אסתר חיות ועוזי פוגלמן.

בעוד כשבוע אמור להימסר לבג"ץ תצהירו של בר, בעקבות הצו על-תנאי שהוציא בית המשפט לפני כשבועיים, ולפיו עליו לנמק מדוע לא יתפטר מכהונתו כראש העיר. לחילופין, תנמק מועצת עיריית רמת-גן מדוע לא תעביר את בר מכהונתו, בהתאם לסמכותה החוקית, בשל העמדתו לדין בעבירות שחיתות חמורות. הדיון מתקיים במסגרת עתירתו של חבר מועצת העיר, ד"ר אבי ליליאן, באמצעות עו"ד עפר לרינמן.

החלטת בג"ץ להוציא צו על-תנאי בעתירה זו, באה בהמשך להודעתו הדרמטית של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לבג"ץ, שלפיה המשך כהונתו של בר בראשות עיריית רמת-גן אינו סביר, נוכח כתב האישום החמור שהוגש נגדו, והחלטת מועצת העיר שלא להעבירו מכהונתו דינה להתבטל בשל אי סבירות קיצונית. הודעה זו מסמנת נורמה חדשה, שלפיה ראשי ערים המואשמים בעבירות של שחיתות חמורה, יועברו מכהונתם עם הגשת כתב האישום נגדם, ולא רק כפי שהחוק מחייב - לאחר שהורשעו בפסק דין סופי בעבירה שיש עמה קלון.

ראש העיר בר מואשם בלקיחת שוחד בסך 1.9 מיליון שקל במצטבר, בשורת פרשיות שוחד שקיבל לכאורה מיזמי נדל"ן לאורך שנות כהונתו בראשות העיר.