פלאפון מבטיחה גלישה עד 42 מגה, ומספקת הרבה פחות

בדיקת "גלובס" מגלה מהירות של כ-6 מגה בראשון לציון ובגבעתיים

על רקע התחרות העזה בין חברות הסלולר, החליטה פלאפון להדגיש שמהירות הגלישה שהיא מציעה היא היתרון המבדל אותה מהמתחרות, ועל כך היא שמה את הדגש בקמפיינים שלה. בפרסומות שלה מוצג עולם דמיוני וצבעוני, שבו הגלישה באינטרנט מהירה מאוד.

פלאפון מצהירה, ואפילו כינסה לשם כך מסיבת עיתונאים, שהרשת שלה יכולה להגיע למהירות גלישה של עד 42 מגה. השימוש במילה "עד" בא, כמובן, להבהיר שזו המהירות המרבית, ומבחינת הלקוח הרושם המתקבל הוא שיוכל לגלוש ברשת של פלאפון במהירות גלישה של 30 מגה או לפחות במחצית המהירות המרבית שהובטחה לו.

בפועל, מבדיקת "גלובס" עולה שאת המהירויות שמציגים בפרסומות של פלאפון, ניתן כנראה לקבל רק בעולם הדמיוני שיצרו אנשי הקריאייטיב של החברה. בבדיקה שביצענו באמצעות לפטופ, מודם סלולרי וסים שסופק מחברת פלאפון, המהירויות היו רחוקות מאוד ממה שאפשר היה לצפות. יש לציין שהמהירויות נבדקו באמצעות אתר האינטרנט SpeedTest, שפלאפון כתבה בפרסומיה שהיא משתמשת בו.

המהירות הכי גבוהה שנמצאה בפלאפון הייתה 12 מגה בירושלים, באזור תל השומר ברמת גן המהירות ירדה ל-10 מגה, באזור אחר של רמת גן - שיכון ותיקים - 9.50 מגה, בקניון גבעתיים 6.60 מגה, בראשון לציון 5.60 מגה ובמטה החברה של פלאפון בגבעתיים - רק 5.22 מגה.

מה שווה ההבטחה?

במסיבת העיתונאים שערכה פלאפון בסוף 2011 להשקת מהירות הגלישה ב-42 מגה, אמר אסף עופר, סמנכ"ל השיווק בחברה: "פלאפון הייתה החברה הראשונה בענף שזיהתה את הדאטה כזירה אסטרטגית. בזכות המיקוד בעולם חווית הלקוח עם דגש על מהירות, הציבור בישראל יודע שהוא יכול לקבל בפלאפון את חוויית הגלישה הטובה והמהירה ביותר בסמארטפון".

אם מהירויות הגלישה בפועל ברשת פלאפון לא מגיעות לחצי ממה שהחברה אומרת, מישהו צריך לשקול עד כמה נכון להציג פרסומים מסוג זה. ראוי לציין, שפלאפון לא מספקת פרטי מהירות גלישה בקמפיינים שלה, אלא רק אומרת שהיא הכי מהירה.

פלאפון: "אנחנו מהירים מהמתחרים"

מפלאפון נמסר בתגובה: "מכל הנתונים שבידינו, וגם בבדיקות חיצוניות רבות שהתבצעו בארבע השנים האחרונות, פלאפון נמצאה כרשת הסלולר המהירה בישראל, אף פי שניים ויותר מהמתחרות. פלאפון ממשיכה בשדרוג הרשת ומשקיעה בהגדלת הקיבול באתרים ובמרכז הרשת ליצירת חווית גלישה מיטבית. בשנה וחצי האחרונות פלאפון אף שדרגה את אתריה לתקן של עד 42 מגה ביט לשנייה. עם זאת, ראוי לציין כי מהירות ברשת סלולרית תלויה במשתנים רבים, בהם נפחי ועומסי השימוש בכל נקודת זמן באזור נתון, תנאי מזג האוויר וגורמים רבים נוספים שיכולים להשפיע על תוצאות הבדיקה".

מהירויות גלישה
 מהירויות גלישה