הטיפ היומי: מניית תעופה עם פוטנציאל טיסה של 28%

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על מניית סינגפור ארליינס בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 12.8 דולר סינגפורי

חברת התעופה Singapore Airlines נסחרת בבורסה של סינגפור (סימול: SIA:SP) לפי שווי שוק של 11.7 מיליארד דולר סינגפורי (9.3 מיליארד דולר אמריקני). יעדי הטיסה של חברת התעופה כוללים את אסיה, אירופה, אמריקה, דרום-מערב האוקיינוס השקט ואפריקה.

אנו מזהים שיפור בסביבה העסקית של החברה, על רקע השפעות מתמשכות של הורדת מחירי הדלק למטוסים, גידול בביקוש, ועלייה במידע התומך בכך שישנה התאוששות בביקוש לטיסות עסקים. מחיר הדלק למטוסים ירד מתחילת השנה בכ-7%.

בראייה היסטורית, המניות של סינגפור איירליינס וחברת התעופה Cathay Pacific, שנסחרת בהונג קונג (סימול: HK:293), נטו לנוע באותו כיוון, אך הדבר השתנה והקשר "התנתק" בשנה וחצי האחרונות. בעוד הבדלים אסטרטגיים - הנהלה אקטיבית יותר אצל המתחרה - והקרבה לסין מסבירים חלק מהניתוק, אנחנו מאמינים שהקשר הזה יחזור.

כלומר, הצפי הוא שמניית סינגפור איירליינס תסגור את הפער שפתחה מניית Cathay Pacific בעליות האחרונות בה. הסיבה לכך, שלהערכתנו הקשר בין המניות יחזור, היא ששתי חברות התעופה הללו חשופות לתעבורת פרימיום.

כ-40% מהכנסותיה של סינגפור איירליינס נובעים מנוסעי פרימיום, ומהם קרוב לשני שלישים במסגרת טיסות עסקים. ההאטה בתחום זה, שאפיינה את השנתיים האחרונות, השפיעה לרעה על ביצועי סינגפור איירליינס. להערכתנו, כיום הדבר משתנה, עם הגידול בהיקפי העסקים ובאמון העסקי.

דבר חיובי נוסף שאנו מזהים בסינגפור איירליינס, הוא הזמנת 75 מטוסים חדשים, החל משנת 2016. אנו סבורים שביצוע הזמנה כיום, לקראת התאוששות מגזרית רחבה ברווחים, היא הגיונית.

בחנו מחדש את השינויים בשערי החליפין. לרוב סינגפור איירליינס מבצעת שורט על הדולר האמריקני. החברה מייצרת כשליש מהכנסותיה במטבע זה, אך הוא אחראי על 50% מהעלויות שלה. אנו צופים שכל התחזקות של הדולר הסינגפורי ביחס לדולר האמריקני תגדיל את ה-EBIT (שיעור רווח לפני הוצאות מימון ומסים) של החברה בשנת 2014.

על רקע שינויים בשערי החליפין אנו מעלים את מחיר היעד למניית סינגפור איירליינס מ-12.6 דולר סינגפורי ל-12.8 דולר סינגפורי - כ-28% מעל מחירה הנוכחי. השיפור העסקי מוביל אותנו להעלות את ההמלצה למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס