הקאמבק של סימנס - תקים תחנת הכוח בבאר טוביה

ענקית התעשייה הגרמנית זכתה במכרז להקמה ותפעול של תחנת הכוח הפרטית של IPM בבאר טוביה ■ ההיקף הכספי הכולל של הצעת סימנס מוערך בכ-400 מיליון דולר והיקף הפרויקט כולו מגיע ל-2 מיליארד שקל

ענקית התעשייה הגרמנית סימנס זכתה במכרז להקמה ותפעול של תחנת הכוח הפרטית של IPM בבאר טוביה. ל"גלובס" נודע כי סימנס גברה בהתמודדות על אלסטום הצרפתית ויונדאי הדרום קוריאנית בהצעת מחיר אגרסיבית, שהייתה נמוכה משמעותית מזו של מתחרותיה.

מדובר בזכייה ראשונה בישראל לסימנס בענף ייצור החשמל הפרטי ובאחת הזכיות הבודדות של החברה במכרזי ענק בתחום החשמל מאז חשיפת פרשת השופט דן כהן, שנחשד כי קיבל שוחד מהחברה תמורת קידום פרויקטים בחברת החשמל.

ההיקף הכספי הכולל של הצעת סימנס מוערך בכ-400 מיליון דולר והיקף הפרויקט כולו מגיע ל-2 מיליארד שקל.

מיזם תחנת הכוח בבאר טוביה יצא אתמול לדרך לאחר שהממשלה אישרה את התוכנית, למרות התנגדות השר גלעד ארדן. תוכנית התחנה אושרה בוועדה לתשתיות לאומיות לאחר שפיקוד העורף ומשרד הביטחון אישרו כי התחנה לא תגביר את הסיכון לתושבי האזור, למרות קרבתה למאגרי אמוניה שמאוחסנים באזור התעשייה.

הפרויקט יוקם על שטח של 60 דונם שנרכש מחברת גב-ים מקבוצת אי.די.בי. זמן ההקמה מוערך בשנתיים מרגע השלמת הסגירה הפיננסית.

מנכ"ל IPM אסף ויטמן אמר ל"גלובס" כי "מפעל האנרגיה שיוקם בבאר טוביה יהיה היעיל ביותר מסוגו בישראל בזכות הטכנולוגיות החדישות שייושמו בו". IPM היא בשליטת קרן טריפל אם של אברהם נניקשווילי ומשקיעים זרים ומנוהלת על-ידי משה טרי ומוטי פרידמן, לשעבר יו"ר חברת החשמל.