אלקואה תיתן אור ירוק?

מניית אלקואה מגיעה אל עונת הדו"חות ללא ציפיות וברמת שפל, לכן יש סיכוי להפתעה לטובה ■ אלקואה תצית עליה במדד ה-S&P500?

ביום שני תפתח AA את עונת הדו"חות הכספיים. באופן קצת פרדוכסלי,אלקואה, מוותיקות מדד הדאו ג'ונס, שהדיווח הכספי של מתוקתק לפתיחת עונת הדו"חות ושהמוצר שהיא מייצרת, אלומיניום, הוא ייסוד לתשתית העולמית, נמצאת ברמות שפל. זה פרדוכסלי גם לסימבול שלה AA, צירוף אותיות שהופך להיות נדיר בימים אלו.

השער שלה כל נמוך, כך שמשקלה במדד הדאו ג'ונס, משקל שנקבע באופן מסורתי אך תמוה לפי שער המניה, נמוך במידה שיש המשערים שאולי היא תצא מהמדד. מתי שהוא המניה הזו תתחיל להתאושש ואז היא תהפוך להיות השקעה למספר שנים. אנחנו מחכים לכך בתיק קניון המניות אם כי הקדמנו (מעט או הרבה, את זה עוד נדע) בתזמון. מכיוון שהמניה מגיעה אל עונת הדו"חות ללא ציפיות וברמת שפל, יש סיכוי להפתעה לטובה. אם היינו צריכים להמר, היינו מהמרים על הפתעה כזו. אם כך יהיה, זה יהיה כמובן טוב למניה וטוב לשוק. קשה לראות את המניה יורדת מהאזור הזה.

ה-S&P500 ממשיך להתמודד עם רמת ה-1,625, רמת ההתנגדות המפרידה בין חזרת מגמת העליה לבין התפתחות תיקון משמעותי למטה. קבלנו אישור מהימן לנוכחות ולמשמעות שלה. הנחת המוצא היא שמגמת העליה תימשך. שהייה מהימנה של ה-S&P500 מעל 1,625 תקל מאוד את ההסתמכות על הנחת מוצא זו. במקרה כזה נצפה לעליה לשיא חדש מעל 1,670, עליה שיכולה להיות תלולה למדי. האם אלקואה תצית את העליה הזו? התמיכה החשובה עדיין שוכנת ב-1,595. מהלך מתחת ל-1,595 יחשב איתות דובי.

הנאסד"ק מוביל

כדאי להמשיך לעקוב אחרי מדד הנאסד"ק. הוא המדד שצריך להוביל בסיבוב הזה של עליות השערים במסע לעבר השיא שלו. הנאסד"ק אכן מתחזק בהשוואה ל-S&P500 ונמצא במצב טוב יותר של מגמת עליה. המהלך שלו מעל 3450 הוא בבחינת סימן מקדים למהלך אפשרי של ה-S&P500 מעל 1625.

לרשימת מניות הגראז' שלכם כדאי להוסיף את ALU. קראנו מספר ניתוחים חיוביים לגביה, השער האופטי נמוך, 1.8, והגרף נראה כבשל לקפיצה נוספת במחיר. עם תמיכה באזור ה-1.7, יחס הסיכוי-סיכון הטכני הוא טוב.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.ilאין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.