פאינה קירשנבאום משכה את העתירה בעניין מיצוי כושר השתכרות

העתירות הוגשו בדרישה לבטל את הקריטריונים לזכאות לדיור בר-השגה המיטיבים עם חרדים, ובהם ותק בשנות נישואים, שגיבש שר השיכון הקודם אריאל אטיאס ■ העתירה מתייתרת כעת בעקבות הקריטריונים החדשים של קבינט הדיור‏

סגנית שר הפנים ומזכ"ל ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, הודיעה: "נמשוך את העתירה לבג"ץ על רקע אימוץ קבינט הדיור את דרישתנו להציב את קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות כרכיב מרכזי בתנאי הזכאות לדיור מוזל".

העתירה לבג"ץ, באמצעות עו"ד יניב מטלס, הוגשה בין היתר נגד שר השיכון והבינוי לשעבר אריאל אטיאס ואחרים. משיכת העתירה נעשתה על רקע החלטת קבינט הדיור לאמץ קריטריונים חדשים לזכאות לדיור בר-השגה מוזל, במסגרתם נכלל רכיב מיצוי כושר ההשתכרות כרכיב מרכזי בתנאי הזכאות.

קירשנבאום אמרה כי "לאחר מאבק ארוך ועיקש בבג"ץ לעשיית צדק חברתי עם זוגות צעירים ואוכלוסייה הנושאת בנטל, אני מברכת על הפסקת האפליה בתחום הקריטריונים לדיור בר-השגה. קבלת הקריטריונים עליהם נאבקנו, ביניהם מיצוי כושר ההשתכרות כרכיב מרכזי בתנאי הזכאות, קיבלו ביטוי במסגרת עתירה תקדימית אשר הגשנו כנגד שר הבינוי והשיכון דאז".

סגנית השר ציינה עוד כי "נאבקנו כדי שהדיון בקריטריונים יוחזר לדיון בממשלה, והדגשנו כי לא ייתכן ששר השיכון דאז יחליט לבדו להתעלם ולגרוע לחלוטין את פרמטר מיצוי כושר ההשתכרות, תוך הענקת משקל מכריע לשנות הנישואים של בני הזוג".

יש לציין כי בג"ץ הוציא צו על-תנאי בעתירה ודרש את עמדת המדינה על תיקון הקריטריונים של הזכאות לדיור בר-השגה במסגרת פרויקטים של "מחיר למשתכן", והדרישה לבטל את קריטריון ותק בשנות נישואים המיטיב עם חרדים ודתיים ולהכניס קריטריון של מיצוי כושר השתכרות. כעת נראה כי העתירה, כולל של גופים נוספים, מתייתרת.