ורוניס בחרה חתמים להנפקה לפי 500 מיליון דולר

חברת אבטחת התוכנה הישראלית נערכת לגיוס של עד 150 מיליון דולר בוול סטריט ■ בחברה הושקעו מאז הקמתה כ-30 מיליון דולר בלבד

באחת הגרסאות של חולצות הטי-שירט, שמחלקת חברת אבטחת התוכנה הישראלית ורוניס (Varonis), נכתב "אנחנו נושמים Big Data", בהתייחס לאחד הטרנדים החזקים כיום בתעשיית המחשוב - ניתוח נתונים בהיקפים גדולים. לצד הניסיון להצטייר כאטרקטיבית עבור הלקוחות, עתידה ורוניס לנצל את הגאות בתחומי ה-Big Data ואבטחת המידע, בכדי לבצע הנפקה ראשונית בוול סטריט. החברה בחרה באחרונה חתמים, שאמורים להוביל אותה, אולי אפילו עוד השנה, לגיוס של 100-150 מיליון דולר, לפי שווי של כ-500 מיליון דולר.

ורוניס היא אחת החברות המסקרנות והמוצלחות, שהוציא ההייטק הישראלי בשנים האחרונות. מטה החברה ממוקם בניו יורק, אך התנהלותה השקטה לאורך השנים השאירה סביבה אווירה של מסתורין. את ורוניס הקימו בשנת 2005 יקי פייטלסון, המשמש כמנכ"ל, ואוהד קורקוס, והיא פונה לאחד הצדדים הפחות מטופלים של עולם האבטחה - הרשאות הגישה לקבצים בארגון. פתרון החברה מאפשר לארגונים לנהל ולבקר את הגישה לקובצי המידע, עם דגש על מידע רגיש, ולמנוע הפצה לא מורשית שלו.

בחברה הושקעו לאורך השנים כ-30 מיליון דולר בלבד, על ידי הקרנות פיטנגו, אוורגרין ואקסל, וכן היא קיבלה השקעה אסטרטגית מחברת EMC. הסכום הנמוך שגייסה החברה, מבטיח החזר מכובד מאוד למשקיעים וליזמים ברגע שמימוש כלשהו יצא לדרך.

הפתרונות של ורוניס נכנסים לאותה הקטגוריה של חברת אימפרבה, שנסחרת כרגע לפי מכפילים של 8-9 על מכירותיה הצפויות השנה. עבור ורוניס הרווחית, שסיימה את השנה הקודמת עם מכירות של כ-55 מיליון דולר, המשמעות היא כאמור שווי של יותר מ-500 מיליון דולר.

החברה, שמעסיקה כ-450 עובדים, ניהלה לפני כשנה וחצי מו"מ מתקדם עם IBM לרכישה לפי שווי קרוב ל-450 מיליון דולר. המהלך אמנם לא יצא לפועל, אך איש לא יופתע אם בסופו של דבר ורוניס תמצא עצמה - כמו חברות אחרות בתחומה - כחלק מענקית מחשוב זו או אחרת.