ביירות: מכונית תופת התפוצצה במעוז חיזבאללה

מכונית תופת התפוצצה ברובע דאחייה בלבנון, בתוך מגרש חנייה ■ רויטרס: לפחות 18 אנשים נפגעו

מתקפה כנגד החיזבאללה? מכונית תופת התפוצצה הבוקר (ג') ברובע דאחיה בביירות. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי לפחות 18 אנשים נפצעו כתוצאה מהפיצוץ.

על-פי דיווחי רשת הטלוויזיה של חיזבאללה אל-מנאר, הפיצוץ התרחש במגרש חניה בדרום רובע דאחיה, באזור המכונה ביר אל-עבד המצוי בשליטת חיזבאללה ושנחשב לאזור שקשה לפרוץ אליו.

הפיצוץ העז, שנשמע בחלקים נרחבים של העיר, התרחש ככל הנראה במעוז של החיזבאללה במקום. בשעה זו מיתמר עשן מעל הבניינים באזור וטרם ברור מי עומד מאחורי המעשה. אחת ההערכות הן שמדובר במתקפה מכוונת של פעילים נגד החיזבאללה, המסייע למשטר אסד במערכה המתנהלת בסוריה.

המתקפה הקודמת: רקטות פגעו במעוז חיזבאללה בדאחיה

לפני כחודש פגעו שתי רקטות ברובע דאחייה בביירות, אחד ממעוזי חיזבאללה בלבנון. סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי מספר הפצועים עומד על חמישה - מתוכם שלושה במצב קשה. שר הפנים הלבנוני אמר כי הירי בוצע מאזור שנמצא דרומי-מזרחית לביירות.

מדיווחים אז עלה כי אחת מהרקטות פגעה במגרש מכוניות סמוך לצומת עמוס ורקטה נוספת פגעה במרחק של כ-300 מטרים משם - וגרמה לפציעתם של החמישה. מתמונות שמגיעות ממקום הפגיעה נראה גם מבנה שנפגע קשה - מה שנראה כדירת מגורים. הרסיסים ניכרו היטב בסלון שנחרב כמעט לחלוטין ובחדר שינה שהתמלא ברסיסים.