אלקוברה: המלצת "קנייה" עם יעד הגבוה פי 4 ממחיר השוק

בנק ההשקעות Aegis הציב לחברה מחיר יעד של 30 דולר למניה (שווי של 350 מיליון דולר, הלוקח בחשבון דילול עתידי), יותר מפי 4 ממחיר המניה בעת פרסום ההמלצה ■ אלקוברה מפתחת תרופה לטיפול בהפרעות קשב (ADHD)

אלקוברה , המפתחת תרופה לטיפול בהפרעות קשב (ADHD), עלתה אתמול 10% במסחר בנאסד"ק על רקע המלצת "קנייה" מבנק ההשקעות Aegis עם מחיר יעד של 30 דולר למניה (שווי של 350 מיליון דולר, הלוקח בחשבון דילול עתידי), יותר מפי 4 ממחיר המניה בעת פרסום ההמלצה.

בעקבות ההמלצה עלתה מניית החברה למחיר של 7.18 דולר, המקנה לחברה שווי של 88 מיליון דולר, דומה לשווי שבו החלה להיסחר בנאסד"ק לאחר הנפקתה במאי האחרון.

העבודה היא מקיפה מאוד, וכוללת התייחסות מעמידה לשוק ה-ADHD, עבודה מסוג שחברות הנסחרות לפי שווי של מתחת ל-100 מיליון דולר, בדרך כלל לא זוכות לה. יצויין כי Aegis היה גם בנק ההשקעות שניהל את ההנפקה.

כותבי העבודה, ד"ר רגהורם סלברג'ו וד"ר יי צ'ן מקבוצת הפרמצבטיקה של אגיס, מציינים שנראה כי התרופה פועלת על מנגנונים המשפרים את היכולות הקוגניטיביות של המטופלים (ופחות על צד ההיפראקטיביות של התרופה), ולכן ייתכן כי יהיו לה יישומים אפשריים גם בהפרעות קוגניטיביות המתלוות למחלות אחרות.

עוד מציינים ב-Aegis לטובה את הניסויים הקליניים הקצרים יחסית שתצטרך החברה לעבור, שיכולים להניב תוצאות כבר בקיץ 2014, ולאפשר רישום המוצר לשוק אולי כבר ב-2015. עוד מצויין לטובה פרופיל הבטיחות של התרופה.

כסיכונים, מציינים ב-Aegis את התחרותיות הרבה של שדה ה-ADHD, ואת העובדה כי מספר תרופות פופולאריות למחהל עשויות להפוך בשנים הקרובות לגנריות. כמו כן, מצויין כי החברה תלויה ככל הנראה בהשגת שותף שיווקי לתרופה, שכן השוק מבוזר ויידרשו משאבים רבים לשווק את המוצר לבד.