גולים איראנים: "חשפנו מתקן גרעיני חדש באיראן"

חברי ארגון אופוזיציה טוענים כי הגיע לידם מידע שלפיו איראן בונה בחשאי מתקן גרעיני תת-קרקעי חדש מתחת להרים, כ-60 ק"מ צפונית מזרחית לטהרן

האם איראן מקימה אתר גרעיני נוסף בחשאי? אנשי ארגון האופוזיציה הגולה "המועצה הלאומית של ההתנגדות באיראן", טוענים כי השיגו מידע על בניית מתקן גרעיני סודי תת-קרקעי כמה עשרות קילומטר מטהרן.

ארגון האופוזיצה חשף כבר ב-2002 את קיומם של האתרים להעשרת אורניום בנתאנז ואת קיומו של מתקן המים הכבדים באראק.

בשנת 2010, כשהמועצה הודיעה שיש לה עדויות למתקן גרעיני חדש, ממערב לטהרן, גורמים רשמיים בארצות הברית טענו שהם ידעו על האתר הזה במשך שנים ושלא הייתה להם סיבה להאמין שהוא גרעיני.

הארגון אמנם פירסמו צילומי לוויין של האתר שנבנה לדבריהם, אולם התמונות לא מהוות עדות ברורה וחד-משמעית שתוכל לאמת את טענתם.

דובר הארגוןאמר שהוא לא יכול לומר איזה סוג של עבודה גרעינית יתנהל שם, אבל על-פי החברות והאנשים שמעורבים בהקמת המבנה, מדובר באתר גרעיני. "האתר מורכב מ-4 מנהרות באורך מאות מטרים, ונבנה על-ידי קבוצה של חברות הנדסה ובנייה הקשורות למשמרות המהפכה", נמסר מהמועצה הלאומית של ההתנגדות באיראן.

איראן אמרה בסוף 2009 כי היא מתכוונת לבנות עשרה אתרים נוספים להעשרת אורניום, בנוסף למתקני פורדו ונתאנז, אבל לא נידבה עוד מידע בעניין.