הנהלת משרד התחבורה העבירה לוועד מאות אלפי שקלים ללא דיווח

דוח: אי-סדרים בניהול הכספים בוועד ■ משרד התחבורה: "נקבע מנגנון מעקב"

הנהלת משרד התחבורה העבירה מאות אלפי שקלים לקופת ועד העובדים במשרד ללא דיווח כדין - כך עולה מדוח ביקורת המעורר סערה במשרד. מדובר בדוח ביקורת שערכה המחלקה לבקרה בהסתדרות העובדים במטרה לבדוק את ההתנהלות הכספית של ועד העובדים בתקופת היו"ר הקודם, יוסי נזרי. נזרי, שנחשב לאיש החזק במשרד, פינה את מקומו בתחילת השנה לחנן אהרון, לאחר שבמשך 6 שנים לא נערכו בחירות לראשות הוועד.

הדוח שבדק את ההתנהלות הכספית של הוועד בשנה אחת בלבד, 2011, חשף שורה ארוכה של אי-סדרים בהתנהלות הכספית של הוועד, המייצג את 280 עובדי המשרד. בין היתר, מצא המבקר כי הוועד לא ניהל פנקס קבלות והפקיד סכומים של עשרות אלפי שקלים בבנק ללא שוברי הפקדה. תשלומים בהיקף מאות אלפי שקלים לספקים עבור שי לחג לעובדים נעשו ללא הסכמים בכתב. הוועד שילם תשלומים בהיקף כ-275 אלף שקלים ללא חשבוניות.

בהתייחס לחלקה של ההנהלה מצא המבקר כי השתתפה במימון שי לחג ואירועי תרבות שערך הוועד לעובדים. ב-2011 לבדה העבירה ההנהלה לוועד 213 אלף שקל, אך רק ל-22 אלף שקל מתוכם נמצאו מסמכים נלווים שמלמדים מה נעשה בכסף.

ממשרד התחבורה נמסר, כי "עם כניסתו לתפקיד ביקש מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, לערוך בדיקה יזומה של ניהול הכספים בוועד העובדים ומול גורמים חיצוניים. מנכ"ל המשרד ומבקרת הפנים פנו להסתדרות בדרישה לבדוק מידית את הנושא ובעקבות הבקשה נאותה ההסתדרות לבצע את הבדיקה שנערכה בסוף 2012. ממצאי הבדיקה פורסמו במאי 2013 והועברו לוועד. במקביל, הורה יצחקי לחשב המשרד לקבוע מנגנון מעקב ובקרה על כל התקציבים המועברים לוועד. מנכ"ל משרד התחבורה הודיע כי עד לתיקון כל הליקויים לשביעות רצונו המלאה, לא יועבר לוועד כל תקציב".