לבייב נפרד מערוץ 9: מוכר את יתרת אחזקותיו ב-6.5 מיליון דולר

לב לבייב ‎‎ואפריקה מכרו את חלקם (48%) לשותף החדש בערוץ, אלכסנדר לוין

‎‎ערוץ 9 עובד לידיו של אלכסנדר לוין. היום (ה') הודיעה חברת אפריקה ישראל לבורסה כי לב לבייב, שהיה בעל השליטה בערוץ 9 בעשור האחרון, מוכר את חלקו, העומד על 48% (אפריקה מחזיקה 24% ולבייב עוד 24%) לשותפו החדש תמורת 6.5 מיליון דולר.

‏‏6 מיליון דולר ישלם לוין תמורת המניות, וחצי מיליון דולר נוספים על הלוואות שנתן לערוץ. מדובר במחיר גבוה משמעותית מהערכות השוק לערוץ הייעודי.

במהלך השנים השקיע לבייב כ-150 מיליון שקל בערוץ 9: 75 מיליון שקל באופן פרטי ו-75 מיליון שקל באמצעות חברת אפריקה ישראל . רק בשנים מעטות מתוך שנות קיומו של הערוץ הוא הרוויח, אך רוב הזמן הערוץ הפסיד.

לבייב, שידע שהערוץ אינו בליבת עסקיו, חיפש בשנים האחרונות משקיע חדש, אולם התקשה למצוא קונה שיביע אמון בגוף תקשורת המבוסס על פרסום בתקופה הפכפכה זו.

חבל הצלה

לוין, שחתם על ההסכם מול לבייב בפברואר האחרון, שימש כחבל הצלה לערוץ. הסכום הגבוה יחסית שהשקיע ברכישה והסכומים שהוא משקיע מאז, מוכיחים את האמון והתקוות שהוא תולה בערוץ.

‏הערוץ דובר הרוסית עובר בימים אלה שינוי משמעותי, שהחל עם כניסתו של לוין לערוץ. לוין, איש עסקים רוסי המחזיק ומנהל גופי תקשורת בעולם דובר הרוסית, עלה לישראל בראשית השנה על מנת לאפשר את אחזקותיו בערוץ הייעודי.

מאז נכנס לתפקידו, ריענן לוין את ההנהלה, החליף את נושאי תפקידי המפתח בחברה וסימן יעדים ובכללם הצערת הקהל, פנייה לקהל דובר הרוסית מחוץ לישראל וחיזוק מערך החדשות.

מבנה ערוץ 9 צפוי לעבור בקרוב למודיעין, שם מושקעים בהקמה בימים אלה מיליוני שקלים. כמו כן, לוין שוכר בימים אלה עובדים רבים נוספים לערוץ ומעבה את המערך החדשותי במיליוני שקלים. ‏‎‎‏