מתיחות בגבול הדרום: חילופי אש בין מחבלים לצבא המצרי

חמושים מצרים ניהלו חילופי אש כבדים עם חיילים בצבא מצרים, לא הרחק מהיישוב בני נצרים בחולות חלוצה סמוך לגבול ■ בתקרית לא היו נפגעים, אך בשל החשש מהתפתחות האירוע, תיגבר צה"ל את כוחותיו באזור, והתושבים הונחו להישאר בבתים

המתיחות במצרים על סף זליגה? תקרית ירי התרחשה הערב (א') בגבול ישראל מצרים סמוך לבני נצרים בחולות חלוצה בצד המצרי של הגבול. לא היו נפגעים באירוע.

חילופי האש הכבדים התנהלו בין פעילי טרור ואנשי צבא מצרים בסמוך לגבול. לפי שעה לא ניתן לומר האם מדובר בהתקפה מתוכננת על צבא מצרים.

בשל התרעות חמות בזירה התושבים ביישובים באזור הונחו להישאר בבתים. צה"ל מתגבר כוננות מחשש שהעימותים יגיעו לשטח ישראל.

המצב בחצי האי סיני בסמוך לגבול מתוח מאז ההפיכה במצרים. לאחרונה, לאחר שקצין נהרג וארבעה חיילים מצרים נוספים נפצעו במתקפה על תחנת המשטרה באל עריש, הכריז צבא מצרים על העלאת כוננות בדרום חצי האי ובאזור סואץ.

גם בצד הישראלי נערכים מול המתיחות הגוברת בחצי האי ואובדן השליטה של הרשויות. בשבוע שעבר, בהמשך להערכת מצב שהתקיימה במערכת הביטחון, החליט המטה ללוחמה בטרור לחדד פעם נוספת את אזהרת המסע לסיני, שנמצאת כבר במדרג האיום הגבוה ביותר.

"נוכח המציאות הביטחונית המחמירה בחצי האי סיני, לרבות התנגשויות אלימות בשטח, ולאור מידע על כוונות לפיגועים נוספים, גובר האיום לפגיעה גם בישראלים הנמצאים בסיני, ועלולים להוות מטרה לפיגועים החל בטווח הזמן המיידי, בדגש על פיגועי חטיפה", נכתב בהודעת המטה.

למרות הכל, נראה כי בישראל לא חוששים כי האלימות תגלוש מסיני לשטחה. גורמים בישראל העריכו בסוף השבוע שעבר כי הגורמים הקיצוניים במצרים - לא ירצו למתוח את החבל מול הצבא שנמצא עכשיו בשיא כוחו וינקטו במשנה זהירות דווקא בתקופה זו.

בסיני התבססו מזה שנים, עוד מימי שלטון מובארק גורמים עויינים. הדחתו של מורסי לא היא שהפכה את סיני למקום בעייתי. דווקא בתקופתו של מורסי נעשו פעולות לשמירה על הביטחון. מה שהשתנה בשבועות האחרונים זה לא המצב אלא האווירה במצרים. הצבא המצרי העדיף זמן רב לא לטפל בבעיה בסיני, ועכשיו הדבר מתדפק על דלתו.