ביהמ"ש בפלורידה זיכה מתנדב במשמר האזרחי שירה למוות בנער שחור

‏גזר הדין עורר את זעמם של פעילי זכויות אזרח ובני קהילות מיעוטים בארה"ב

‎‎חבר מושבעים בפלורידה זיכה אתמול (שבת) את ג'ורג' צימרמן מהריגתו בירייה של הנער טרייוון מרטין, אמריקאי ממוצא אפריקאי, ושלח לחופשי את צימרמן, האיש שחולל קיטוב בדיון הציבורי בארה"ב על בניית פרופיל מבוסס השתייכות גזעית ועל חוקי ההגנה העצמית.

‏צימרמן בן ה-29, גבר לבן והיספני, טען כי מרטין בן ה-17 תקף אותו בליל ה-26 בפברואר 2012, בעיר סנפורד במרכז פלורידה. התובעים טענו כי צימרמן, שהתנדב במשמר האזרחי בשכונה הסגורה שבה הוא מתגורר, הוא "שוטר בחלומות שלו", שעקב אחר מרטין וירה בו ללא הצדקה.

‏צימרמן האזין לפסק הדין בפנים חתומות, אך לאחר מכן חייך חיוך קל של הקלה. הוריו חיבקו זה את זו, ואשתו הזילה דמעות.

"לדעתי הגשת תביעה משפטית נגד צימרמן הייתה בושה וחרפה", אמר עורך דינו, דון ווסט. "אני שמח בשביל צימרמן, ואני נפעם מזה שחבר המושבעים לא הפך את הטרגדיה הזאת לפרודיה".

‏גזר הדין עורר במהירות את זעמם של פעילי זכויות אזרח ובני קהילות מיעוטים בארה"ב. כמה ארגוני זכויות האזרח גינו מיד את פסק הדין, ומחוץ לבית המשפט נשמעו צעקות זעם מעשרות מפגינים שהתכנסו כדי לתמוך במשפחתו של מרטין.

הוריו של מרטין לא נכחו באולם בית המשפט בעת הקראת פסק הדין, אך אביו, טרייסי מרטין, צייץ שבנו היה גאה לו ראה את המאבק שנוהל למענו. "למרות שלבי שבור, האמונה שלי נותרה בשלמותה", כתב מרטין. "יחד נוכל להבטיח שזה לא יקרה שוב".

‏‏"טרייוון מרטין ומשפחתו לא זכו היום למשפט צדק", נאמר בהודעה שפרסמה רוזלין ברוק, יו"ר האיגוד הלאומי לקידום הצבעונים. "אנו קוראים לאלתר למשרד המשפטים לחקור את הפרות זכויות האזרח שבוצעו נגד טרייוון מרטין. הפרשה הזאת הפיחה מרץ מחודש בתנועה המבקשת לשים קץ לבניית פרופיל מבוסס השתייכות גזעית בארה"ב".

‏דקות ספורות לאחר זיכויו של צימרמן, צייץ פעיל זכויות האזרח, ג'סי ג'קסון: "הימנעו מאלימות. זה יוביל לטרגדיות נוספות. תמצאו דרך לבנייה עצמית, ולא לפירוק עצמי, בתקופה הרת ייאוש זו". ‏‎‎‏