לבנת, אל תירתעי מהלוזוניזם

היום עולה מהכדורגל הישראלי ומההתאחדות ריח של ריקבון

אני חושב שהדבר הכי מסקרן כרגע בתחום הציבורי הוא מלחמתה של השרה לימור לבנת בשחיתות הארגונית הקיימת בהתאחדות לכדורגל. יותר משיחות קרי? בעניין השיחות ספק אם ייצא מזה משהו משמעותי, אבל מאבקה של לבנת בלוזוניזם כבר יכול להיות סיפור שיסתיים בנורמליזציה של היחסים בין משחק הכדורגל לבין ההתאחדות האמורה להסדיר אותו.

ריח של ריקבון

היום עולה מענף הכדורגל ומההתאחדות שלו ריח של ריקבון. הענף נתון למעשה בידי משפחת לוזון, המשתמשת בכוחה ותקציביה כדי להשתיק את קולו של המרד נגדה. אם כי, צריך לומר, העסקנות של "שמור לי ואשמור לך" לא התחילה היום.

עסקנים תמיד היו הרעה החולה של המשחק, מעין מועדון שדאג לעצמו ולחבריו. המשחק הכי פופולרי במועדון הזה הוא התחמון. כולם את כולם, וכולם את המשחק עצמו. כשלעצמי בחרתי בחיים הקלים, ועברתי להיות אוהד של ברצלונה. מאז יש לי שקט וכיף. היום, כאשר כל הכדורגל הטוב מגיע אל בתינו, זה הדבר הכי קל בעולם. אבל גם הכי כואב. כי אנחנו, ברובנו, רוצים לאהוד קבוצה משלנו. אבל לא קבוצה של משפחת לוזון.

חוסר יושר ציבורי

עכשיו באה לבנת ומבקשת לעשות סוף למצב הזה. הקייס שלה הוא נורא פשוט ומובן. יש יו"ר התאחדות בשם אבי לוזון, שהוא גם מהפטרונים של מכבי פתח תקוה. הוא עצמו מכחיש זאת, ואומר שהוא רק אוהד. הטענה הזאת, אולי יותר מכל, מלמדת על חוסר היושר הציבורי שלו. הוא כמובן יודע שהוא למעשה המוציא והמביא בקבוצה זו המזוהה עם משפחתו כבר כמה עשורים. הוא גם ממנה מאמנים לנבחרות שבאים ממשפחתו, ללא קשר עם הישגיהם המעטים וכישלונותיהם הרבים.

לבנת מסרבת לאכול לוקשים

לבנת, שרת הספורט, מסרבת לאכול את הלוקשים שלוזון מגיש לה. דווקא היא. לא הגברברים המסתובבים במסדרונות. לא יעקב שחר איש העסקים העשיר. לא קשקשני בתי הקפה ומסעדות היוקרה. לא הטסים המתמידים ביותר בעולם. אף אחד מהם לא מעז לדבר, אלא אם כן זה בחדרי חדרים ולא לציטוט. וכאשר הדברים כן צוטטו ופורסמו, הסתבר שכולם חושבים על לוזון כמו לבנת. אבל ברגע הפרסום החלה הבריחה הגדולה של בעלי הקבוצות חזרה לחוריהם.

לא לוותר

לבנת הקימה ועדה רצינית (בראשות ירון זליכה). ועדה נוספת קמה מטעם ההתאחדות עצמה (של המפכ"ל לשעבר דודי כהן). שתיהן קבעו שההתאחדות מתנהלת בצורה בלתי ראויה. מה עושים ראשי ההתאחדות? מאמצים את הדוחות? הם מדברים הכי טוב בשפת הכוח: מאיימים להשבית את הליגה. הם מאמינים שזה ייצור לחץ ציבורי על לבנת, שהיא לא תוכל לעמוד בו. זה בהחלט יכול לקרות. לכן ציבור האוהדים השפוי, זה שמעוניין בכדורגל ישר ואיכותי, צריך לצאת מאדישותו ולתת ללבנת את תמיכה אקטיבית, שבהחלט מגיעה לה. ולנו.