פסגות רוכש את פעילות ביטוח החיים של שירביט ב-12.5 מיליון ש'

כפי שנחשף ב"גלובס", פסגות הופך לבית ההשקעות הראשון שנכנס לתחום הביטוח, והוא עושה זאת באמצעות רכישת פעילות ביטוח החיים של חברת הביטוח שירביט. דירקטוריון בית ההשקעות, בניהול המנכ"ל חגי בדש ובראשות היו"ר אהוד שפירא, אישר את רכישת פעילות ביטוח החיים הקטנה של שירביט, תמורת תשלום של 12.5 מיליון שקל. כבר בשלב המיידי יידרש פסגות, שבשליטת קרן אייפקס, לרתק לטובת הפעילות הנרכשת סכום של 52 מיליון שקל, כך שהכניסה לתחום הביטוח עולה לו כ-65 מיליון שקל, וזאת עוד לפני עלויות הקמה נוספות כגון שכר, הוצאות שיווק ותפעול ועוד.

את פעילות הביטוח של פסגות יוביל אריק יוגב, שעזב לאחרונה את תפקיד משנה למנכ"ל מגדל. הוא ייכנס לתפקידו החדש לאחר החגים. "אנו סבורים כי כניסת פסגות לתחום הביטוח תהווה את אחד ממנועי הצמיחה שלנו בשנים הקרובות", אמר היום היו"ר שפירא. "עסקה זו היא עדות נוספת לאיתנות הפיננסית של בית ההשקעות ולאמון שרוכשים בעלי המניות למהלכים אותם מובילים ההנהלה ודירקטוריון החברה". בשלב הראשון פסגות ביטוח, שמתווספת לפעילויות הקיימות של בית ההשקעות בתחומי הגמל והפנסיה, תעסוק במכירת ביטוח חיים טהורים ("ריסקים") וביטוחי אובדן כושר עבודה, בעיקר לקהל הלקוחות של בית ההשקעות.

שירביט, המנוהלת על ידי גיל ספיר ובשליטת יגאל רב-נוף, נותרת עתה רק עם פעילות הביטוח הכללי - שמלכתחילה היוותה את הרוב המכריע של פעילותה. לדברי ספיר, "מדובר במהלך שיאפשר לנו להתמקד בתחומי הליבה הביטוחיים שלנו".

פסגות הוא אמנם בית ההשקעות הראשון שיתחיל לפעול כמבטח, אבל הוא אינו היחיד שזיהה את תחום הביטוח כהכרחי לפעילותו בתחום החיסכון לטווח ארוך. לצד בתי השקעות שבשליטת חברות ביטוח, וכאלו שבוחנים את פעילותם בנושא ופועלים בו כסוכנות ביטוח, גם בית ההשקעות השני בגודלו, מיטב דש, עשה לאחרונה מהלך בהקשר זה. בימים האחרונים הודיע מיטב דש על מינויו של רונן טוב, לשעבר מנכ"ל פסגות ומשנה למנכ"ל מגדל, למשנה למנכ"ל בית ההשקעות ויו"ר פעיל של מיטב דש גמל ופנסיה. בנוסף הוא יעמוד בראש חברה חדשה שמקים בית ההשקעות, שתרכז את פעילות הקבוצה בשיווק מוצרי ביטוח של יצרנים מקומיים ובינלאומיים.