בית צעירות מזרחי בת"א ישופץ על ידי העירייה ב-16 מ' ש'

המבנה ישופץ באמצעות החברה העירונית "עזרה וביצרון" ויוקם בו, בין השאר, גם אשכול גנים שיכיל 4-5 כתות גן

המבנה הנטוש ברחוב דב הוז 16 בתל אביב-יפו, שבמחאה החברתית של קיץ 2011 היווה מוקד הפגנות וויכוחים לא מעטים על אי שימוש העירייה במבנים נטושים הנמצאים בבעלותה ישופץ. האם מדובר בחילחול השפעות המחאה או בעוד 'אקט בחירות' לאור הבחירות המוניציפליות הקרובות, אין לדעת.

ועדת הכספים של עיריית תל-אביב-יפו אישרה הערב (ב') הקצאת 16 מיליון שקל לשיפוץ 'בית צעירות מזרחי' ברחוב דב הוז. לאחר השיפוץ יוקם במקום מרכז עירוני קהילתי שישמש את תושבי האזור. מעיריית תל אביב נמסר כי: "שימושי המבנה ייקבעו בתיאום עם התושבים, לאחר הליך שיתוף ציבור שתקיים העירייה בשבועות הקרובים".

באותו הזמן, החלטת ועדת הכספים מהיום חושפת כי הסכם שנחתם בעבר עם בצלאל לאיכלוס ושימוש במבנה בוטל. על פי אותו הסכם שנרקם בין העירייה לבצלאל עוד בשנת 2011 הייתה אמורה העיריה לשפץ המבנה ולהשכירו לבית הספר לאומנויות. עוד על פי אותו הסכם הייתה העירייה אמורה להשכיר את המבנה לתקופה של 15 שנה החל מאוגוסט 2013, כלומר בחודש הבא. מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה לנושא זה כי "לצערנו, שיתוף הפעולה עם בצלאל הופסק לאחרונה לאחר שבצלאל חזרו בהם מכל ההבנות שהושגו בינם לבין העירייה".

המבנה ישופץ באמצעות החברה העירונית "עזרה וביצרון" ויוקם בו, בין השאר, גם אשכול גנים שיכיל 4-5 כתות גן. השיפוץ יחל בחודשים הקרובים ויכלול שיפוץ פנימי, לרבות החלפת התשתיות הקיימות, חיזוק המבנה והתאמתו לתקני הבטיחות הנדרשים, שיפוץ חזיתות המבנה, הכשרת החצר, הנגשתו לנכים, התקנת מעליות וכיו'.

בעבר שימש המבנה כבית ספר ממלכתי-דתי של תנועת "בית צעירות מזרחי". עם סיום תקופת החכירה, נותר המבנה ללא שימוש בשל מצבו הפיזי הרעוע. מהעירייה נמסר כי לאורך השנים בחנה העירייה שימושים שונים למבנה ופרסמה מכרזים לשיפוץ והפעלת המבנה, אולם לא נמצאו מציעים ראויים.

יש לציין שלצד בניין זה, שעמד נטוש במשך שנים ארוכות ואף הפך לפרקים למפגע של ממש לשכנים, קיימים עוד לא מעט מבנים דומים בעיר תל אביב-יפו, כמו גם בערים נוספות. יש לקוות שיוזמה זו תוביל גם לשיפוץ והשמשת מבנים נטושים נוספים לטובת הציבור.