עורך הדין ובתו שנרצחו היום בירושלים: נתן וימית ז'ורנו

(עדכון) - מאבטח ירה הבוקר למוות באב ובתו במשרד עו"ד במרכז כלל בירושלים ■ הרקע למעשה ככל הנראה: נקמה של המאבטח בעורך הדין שטיפל בענייניו ■ כמחאה על הרצח, לשכת עוה"ד תשבית מחר למשך שעה את הפעילות בבתיהמ"ש

עורך דין ובתו שהתמחתה אצלו נרצחו הבוקר (ג') בירושלים על-ידי מאבטח. הרקע למעשה, ככל הנראה, הוא נקמה של המאבטח בעורך הדין שטיפל בענייניו. אחר-הצהריים הותר לפרסום כי עורך הדין ובתו שנרצחו הם נתן וימית ז'ורנו.

בשעות הבוקר הגיע המאבטח בשנות ה-30 לחייו למשרד עורכי דין במרכז כלל שברחוב יפו בירושלים, וירה למוות בעורך דין בעל משרד פרטי ובבתו שעבדה אצלו כמתמחה.

לדברי משטרת ירושלים, החשוד עלה לקומה השלישית במרכז, נכנס לאחד המשרדים וירה בקורבנותיו. הוא ניסה להימלט מהשוטרים, אך לבסוף נעצר ונוטרל במרחק 50 מטרים מזירת הירי. הוא נעצר על-ידי אדם ששירת בעבר במשטרה.

"נורה אדומה"

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד דורון ברזילי, הביע זעזוע עמוק מרצח עורך הדין ובתו בירושלים הבוקר: "זהו יום שחור לחוק ולמשפט בישראל. החומרה כפולה ומכופלת, שכן אין זו הפעם הראשונה שנרצח עורך דין בישראל, וכלל אין זה משנה על איזה רקע בוצע המעשה", אמר ברזילי. "עובדה זו חייבת להדליק נורה אדומה בקרב כל המערכות במדינה".

לדבריו, "רצח של עורך דין, על אחת כמה וכמה אם יתברר כי מדובר על רקע מילוי תפקידו, פוגע פגיעה קשה ביסודות שלטון החוק ובדמוקרטיה בישראל ובכל אזרח ואזרח בארץ.

"אני דורש מהמשטרה, ממערכת אכיפת החוק ומבתי המשפט להעמיד לדין את מבצע המעשה במהרה ולפעול נגדו במלוא חומרת הדין. לשכת עורכי הדין תתכנס היום ותדון בדרכים להגביר את ההגנה על חבריה ועל עבודתם".

בתוך כך, לשכת עורכי הדין בישראל קוראת להשבית מחר (ד') למשך שעה אחת את הפעילות בבתי המשפט ברחבי הארץ, במחאה על רצח עורך הדין ובתו הבוקר בירושלים.

עו"ד אשר אקסלרד, יו"ר ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין, מסר: "לשכת עורכי הדין בירושלים מביעה זעזוע ותדהמה נוכח מעשה הרצח הטרגי, בו קופחו חייהם של עורך דין ושל ביתו של עורך הדין שעבדה עימו במשרדו. האלימות הגואה בחברה הישראלית עוברת כל גבול. ראוי שרשויות האכיפה ורשויות החינוך יפנימו כי הגיעה העת לפעול בכל דרך, מניעתית ועונשית, לשרש את תופעת האלימות מסדר יומנו.

"נראה כי מדובר ברצח על רקע יחסי העבודה שבין עורך הדין המנוח לבין מבצע הרצח. הגיעה העת לכך שתוגבר המודעות הציבורית לחשיבות עבודתם של עורכי הדין ולחשיבות שיש לתפקידם בהשלטת סדר חברתי.

"גובר חששנו לכך שפיחות במעמדו המקצועי של עורך הדין עלול לגרום להתרת דמם של העוסקים במקצוע. אנו מרכינים ראשנו ומשתתפים באבלם של בני משפחת הקורבנות".