פנייה ליועמ"ש: בדוק החלטת לפיד להעביר כסף למבשלות הבירה

ח"כ גילה גמליאל דורשת מהיועמ"ש יהודה וינשטיין לבדוק העברת כסף למבשלת בירה שקשורה למקורביו של שר האוצר, דבר שנחשף אמש ב"גלובס"

פנייה ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את החלטת האוצר להעביר פיצוי למבשלות הבירה הקטנות: מרכזת הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ גילה גמליאל (ליכוד), פנתה היום (ג') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לבחון את הטענות העולות מהפרסום אמש ב"גלובס", שלפיו ועדת הכספים אישרה העברת 1.5 מיליון שקל ממשרד האוצר למבשלות הבירה הקטנות, שבהן בירה אלכסנדר, שבה שותפים, בין היתר, הלל קוברינסקי ויורם באומן, יועציו של שר האוצר יאיר לפיד.

גמליאל מבקשת מוינשטיין לבחון את הליך קבלת ההחלטות במשרד האוצר, סביב השאלה האם יש בעייתיות בעובדה שלקוברינסקי שני כובעים - יועץ לשר האוצר מחד, ואיש עסקים מנגד.

גם בתנועה לאיכות השלטון בישראל מתחו היום ביקורת על ההתנהלות של שר האוצר. "ככל שהנתונים שהובאו בכתבה מדויקים, הרי שהתנהלותם של חברי סיעת יש עתיד ושר האוצר בראשם היא לא רק בלתי אתית מבחינה מוסרית, אלא אף נחזית כנגועה במשוא-פנים לכאורה ומדיפה ריח רע של מינהל בלתי תקין".

על אף שוועדת הכספים אישרה את ההחלטה להעביר את הכסף מהאוצר ב-1 במאי, יצרני מבשלות הבירה הקטנים זועמים כי עד לרגע זה לא קיבלו את הכסף.

אורי שגיא, יו"ר איגוד יצרני הבירה הקטנים והבעלים של בירה אלכסנדר, שבה שותפים גם מקורביו של לפיד, הסביר בעקבות הפרסום ב"גלובס" כי הרשות לעסקים קטנים נמצאת בתהליך גיבוש קריטריונים להחזרי כספי המס למבשלות הבירה הקטנות, אולם עדיין לא העבירה כסף לאף מבשלה.

"תמוה בעינינו הפרסום כי הועברו למבשלות הבירה כספים לכאורה, בעוד מבשלות בירה כורעות תחת נטל המס", אמר שגיא. שגיא אף טוען כי הוא מעולם לא נפגש עם סגן שר האוצר, מיקי לוי, בנושא.

על-פי רשם החברות, במבשלת אלכסנדר שותפים בין היתר גם שותפו של באומן, הפרסומאי שוני ריבנאי; ניר ברונשטיין, לשעבר מנכ"ל פועלים שוקי הון; ורון ויסברג; שנתנו ערבות בעת הקמת יש עתיד.

עוד שותפים גם המסעדן יורם ירזין, אלי אלרואי, אביאם סלע, טיץ גדעון, ניל קיי, אמל אסעד, סקוט טובין, טל בר נוח, עידו קוק, יגאל שרמייסטר וחברת בירנבאום ומנדלבאום.