שגריר ישראל באו"ם: איראן מתכננת לשלוח אלפי חיילים לסוריה

בנאום במועצת הביטחון אמר רון פרושאור: לא צריך להיות שרלוק הולמס כיד להבין שאי אפשר להפריד בין הזרוע הפוליטית לזרוע הצבאית של חיזבאללה

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר הערב (ג'), בנאום במועצת הביטחון, כי נשיאה הנבחר של איראן, חסן רוחאני, מתכנן לשלוח אלפי חיילים איראניים לסוריה, לאחר שיושבע לתפקידו, באוגוסט.

בדיון על המצב במזה"ת הזהיר פרושאור מפני שינוי בגישת המערב כלפי איראן בעקבות היבחרו של רוחאני, שנחשב "מתון". הוא אמר, כי מעשיו של רוחאני מוכתבים מלמעלה, ע"י האייתאללה עלי חמינאי, וכי יש לשפוט את רוחאני על מעשיו, ולא על פי הצהרות ותחושות בטן. השגריר הדגיש, כי תכנית הגרעין של איראן מוסיפה "לדהור קדימה במלוא הקיטור".

השגריר תקף את החלטת האיחוד האירופי להטיל חרם על ההתנחלויות: "דווקא כאשר האמריקנים מצליחים להזיז את עגלת המו"מ, נדרשות מכל הצדדים אחריות וזהירות. הכרזות כמו זו של האיחוד האירופי נתפסות ע"י הפלסטינים כגמול על התנהלותם החד-צדדית ולכן הן עלולות להרחיק אותם משולחן המו"מ".

פרושאור הביע תמיכה מסויגת בהחלטת האיחוד האירופי להכניס את הזרוע הצבאית של חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. "ההחלטה הזו הגיעה מאוחר, אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם. זה אמנם צעד חשוב, הכרחי, לחסימת מקורות המימון של חיזבאללה, אך הוא אינו מספיק. ההבחנה בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה לבין זרועו הצבאית היא אשליה, פיקציה שלא תעמוד במבחן הזמן. לא צריך להיות שרלוק הולמס כדי להבחין בכך. אי אפשר להפריד בין שתי הזרועות של הארגון כדיוק כפי שאי אפשר להפריד בין יד ימין ליד שמואל בגוף אחד. חיזבאללה הוא גוף טרור מכף רגל ועד ראש וכך יש לנוהג בו".

השגריר הזהיר מפני גלישת מלחמת האזרחים בסוריה לשטחה של ישראל: "עד כה הפגינה ישראל ריסון, אך לא נרשה שאזרחינו יהיו מטרות להתקפות מכיוון סוריה".

הוא תקף את או"ם על עיסוקו החד-צדדי בישראל ועל נטייתו לפרסם דו"חות חד-צדדיים נגדה: "מדי חודש טורח הארגון להתייחס לכל מרפסת שנבנית (בשטחים), אך מוסיף לשתוק לנוכח אלפי התקפות טרור שבוצעו נגד ישראלים. לא שמענו מילה ממועצת הביטחון על כך שממדי הטרור הפלסטיני הוכפלו בין 2011 ל-2012".

נציג אש"ף האשים בנאומו את ישראל בהמשך "מעשי התוקפנות, הקולוניזציה, הענישה הקולטקיבית והדיכוי, והעמקת הכיבוש וסבלו של העם הפלסטיני, בהפרה בוטה של החוק הבינלאומי".