פריצקי: "בקרוב תהיה ועדת ששינסקי 3 עם טרנסג'נדר"

שר התשתיות לשעבר, יוסי פריצקי: "בקרוב תהיה ששינסקי 3 ויצטרכו להכניס אליה טרנסג'נדר או מישהו ממוצא מזרחי שבא מאיפשהו"

"בינתיים זו עדיין לא עבירה פלילית להרוויח כאן כסף, בינתיים. אבל אנשים צריכים להיות משוגעים כדי להשקיע כאן", כך אמר היום (ה') שר התשתיות לשעבר, יוסי פריצקי, בוועידת התשתיות השנתית.

"פה משנים רגולציות כל יום שני וחמישי מדברים על ועדה זו או אחרת. היה ששינסקי 1, ששינסקי 2 בקרוב תהיה ששינסקי 3 ויצטרכו להכניס אליה טרנסג'נדר או מישהו ממוצא מזרחי שבא מאיפשהו. אתם באוצר יודעים תמיד לדבר במלים מאד יפות של ניהול הביקוש בתנאי אי-ודאות. תעשו לנו טובה תעזבו את הרפורמה ותתנו לנו שקט תקבעו לנו פרמטרים של ודאות. תפסיקו לשגע אותנו. פעם אחת תעשו משהו מבלי לשנות".

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל לא מבין למה צריך רפורמה

יו"ר וועד עובדי חברת החשמל מיקו צרפתי, אמר כי "היצרנים הפרטיים עושים הון עתק, את הבוננזה של החיים שלהם על הגב של חברת החשמל. נוח מאד לשסות את הציבור בחברת החשמל אבל מי שנושא את המשק הזה על גבו היא חברת החשמל והיא הולכת ומתמוטטת".

צרפתי הוסיף: "אני אינני מבין את מהות הרפורמה. מתי עושים רפורמה? כשהמחיר מדי? המחיר זול. כשהשירות לא טוב? השירות מעולה. אין עדיין מחקר אחד שמראה שהתחרות תהיה טובה למשק ושתביא להוזלת מחיר החשמל. החליטו ללכצ לתחרות נהיה בתחרות. אנחנו מבקשים להסדיר את התנאים של התחרות ולראות איך חברת החשמל מתמודדת בתחרות הזו כי אם לא תהיה חברת חשמל גם יצרנים פרטיים לא יהיו. אני מקווה מאד שהשיחות הפעם יצליחו כי אחרת תהיה קטסטרופה".

רכז האנרגיה באגף התקציבים אורן משה אמר בתגובה: "זה נכון שחברת החשמל מספקת שירות טוב וזו חברה מקצועית אבל כשאתה מסתכל על המצב הפינאנסי שלה אתה רואה שאין עתיד. כי משק חשמל תחרותי מקטין את התלות של המדינה בחברה אחת". משה הוסיף כי הנסיון מהפיכת שוק הסלולאר לתחרותי הוכי שהתחרות מובילה לירידת מחירים".