אם ואחות

סדרות בעונתן השישית כבר מאבדות גובה, אך אצל "האחות ג'קי" זה הפוך

"האחות ג'קי", עונה חדשה, א' 22:15, HOT3

בניגוד לקבוצת כדורגל למשל, הרי שבכל הקשור לטלוויזיה נדיר שאצליח להישאר נאמן לסדרה במשך 5 עונות ברציפות. לזכותה של "האחות ג'קי" ייאמר שהגם שלא דבקתי בכל פרק שלה, כשיוצא לי לפגוש בה, אני שמח מאוד כפוגש מכרה ותיקה. אידי פאלקו, שתיזכר לעד ככרמלה סופראנו שזה מכבר איבדה את בעלה (הטלוויזיוני כמובן), חוזרת לעונה שישית כאחות חדר המיון הגבולית שהמציאות הקשה שהיא חווה בעבודתה מדי יום, מחלחלת לחייה וקצת מעבירה אותה על דעתה. בתחילת העונה החדשה היא עוזבת את טיפול הגמילה שלה בטרם עת, ונדמה שהיא סוף סוף מצליחה למצוא מעט שלווה בחייה. אלא שבמקביל היא מגלה את סצנת הדייטים, נשאבת לתוכה ו...למה להכניס עוד ספוילרים? אוהבי הסדרה הזאת בוודאי ישמחו לגלות את קורות העונה החדשה פרק אחרי פרק. סדרות שמגיעות לעונתן השישית, מאבדות לרוב גובה, אלא שבמקרה של "האחות ג'קי" מדובר במקרה הפוך: אחרי עונות פתיחה טובות, היה נדמה שהסדרה מגלה איזו עייפות, אך לפחות הפרק הראשון לעונה החדשה נפתח בתנופה מחודשת.

מעצמה נולדת

"הכול אודות הנשיא", א' 22:15, ערוץ ההיסטוריה

אני מקווה שיצא לכם להכיר את הסדרה המרתקת הזאת שנפתחה עם ג'ורג' וושינגטון ותסתיים עם ברק אובמה. היתרון הוא שגם אם טרם הספקתם לראות ולו פרק אחד, הרי שכל פרק עומד בזכות עצמו ואין צורך בהכנה מוקדמת. הפרק שישודר הערב הוא מרתק במיוחד, כיוון שהוא עוסק בשנים מעצבות בהיסטוריה האמריקנית, מטרומן ועד היום שאחרי קנדי. מדובר בשנים שבהן ביססה ארה"ב את מעמדה כמעצמת-על כלכלית: הבתים רחבי הידיים, המכוניות בעלות נפח המנוע האדיר, מכשירי החשמל - רווחה שנדמה שאין לה סוף. במקביל להתעצמות הכלכלית חווה אמריקה גם פרנויה בכל הקשור לאיום הקומוניסטי - מהמלחמה הקרה ברחבי העולם ועד למלחמה שמקדש הסנטור מק'ארתי על "אויבים מבית" שאותם הוא רואה כמעט בכל פינה.

שנות נשיאותו של קנדי מתאפיינות ברוח של שינויים שמבשרת את המחצית השנייה של שנות ה-60, עם ילדי הפרחים, המאבק לשוויון בין הגזעים, מלחמת וייטנאם והנחיתה על הירח - אירועים שמן הסתם "יתגלו" רק בפרק הבא.

מי שמבקש להכיר טוב יותר פרק מכונן בתולדות ארצות-הברית, מוזמן לצפות בסדרה הערב, אני מקווה שלא אהרוס לאף אחד את המתח, אם אגלה שלקראת סוף הפרק, נרצח ג'ון פ' קנדי.