המו"מ עם הפלסטינים ייפתח היום; "תחושת אחריות כבדה"

לאחר שחברי הממשלה אישרו את שחרור האסירים, הודיעה ארה"בבאופן רשמי על חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים ■ שרת המשפטים ציפי לבני ועו"ד יצחק מולכו המריאו הלילה לוושינגטון

ציפי לבני, שרת המשפטים והממונה על המשא-ומתן עם הפלסטינים, המריאה הלילה יחד עם נציגו של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, לארצות-הברית, לקראת פתיחת השיחות בין ישראל והפלסטינים במהלך היום. הדרך למשא-ומתן נסללה אתמול (א') עם קבלת ההחלטה על שחרור 104 האסירים הפלסטינים בממשלה

לבני ומולכו צפויים להיפגש בביתו של מזכיר המדיני האמריקני ג'ון קרי בוושינגטון עם הממונה על המשא-ומתן ברשות הפלסטינית סאיב עריקאת ועם מוחמד שתייה, שהיה בעבר בצוות המשא-ומתן הפלסטיני.

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה אמש כי ארצות-הברית הזמינה את נציגי המשא-ומתן מהצד הישראלי והפלסטיני לשיחות שיתקיימו מחר ומחרתיים. "מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי שוחח היום עם יו"ר הרשות אבו-מאזן ועם ראש הממשלה נתניהו והזמין אותם לשלוח את הצדדיים לשיחות ישירות", אמרה דוברת מחלקת המדינה ג'ניפר פסקי. על-פי הדיווחים, מדובר בפתיחה קצרה וסמלית למשא-ומתן, והשרה לבני תשוב לישראל כבר ביום רביעי להצבעות על התקציב.

"אני נוסעת בתחושת אחריות כבדה אבל גם עם תקווה", הצהירה לבני מיד עם המראתה. בעמוד הפייסבוק שלה כתבה: "זו אותה תקווה שלא מעט מנסים לדכא ולחנוק בכל כך הרבה מילים ונבואות שחורות. אותה תקווה שהיא זכותו של כל אדם, וכל עם לעתידו".

יחד עם זאת, לבני הסתייגה והבהירה כי לא מדובר בתקווה בלתי מרוסנת. "לא מזרח תיכון חדש ולא שחר של יום חדש, אלא התנהלות נכונה באזור מסובך. הדרך למשא-ומתן היא הדרך לשמור על האינטרס הישראלי הבטחוני והיהודי-דמוקרטי", הסבירה.

מוקדם יותר אתמול, בירך הנציג הפלסטיני עריקאת על פתיחת המגעים וכן על החלטת הממשלה לשחרר אסירים. "אנו מקבלים בברכה את הכרעת הממשלה בישראל", אמר עריקאת לסוכנות הידיעות הפלסטינים "מען". "אנו רואים בכך ניסיון חשוב בהגדלת הסיכויים להצלחת מאמציו של מזכיר המדינה קרי להביא לפתיחת המגעים"

במקביל, סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA ציטטה את עוזרו של אבו-מאזן, שאמר שבפגישה הראשונה אמורים לדון הצדדים בתכנית העבודה הטובה ביותר להמשך המשא-ומתן. בין השאר, יידונו מספר סוגיות טכניות לקיום השיחות כמו לוחות זמנים, סיכומים לגבי הצהרות פומביות וכן החלטות בנוגע להקמת צוותי העבודה.