נכשלו מכרזי מינהל ל-500 יחידות דיור באור עקיבא

באחד המתחמים עומד מחיר המינימום כולל הוצאות פיתוח על 155 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור, במתחם השני על 142 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור כולל הוצאות פיתוח

מכרזי מינהל מקרקעי ישראל המיועדים להקמת 500 יחידות דיור באור עקיבא הסתיימו ללא תוצאות. מדובר בשני מתחמים, המיועדים להקמת 225 יחידות דיור בבנייה רוויה כל אחד. באחד המתחמים עומד מחיר המינימום כולל הוצאות פיתוח על 155 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור, במתחם השני על 142 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור כולל הוצאות פיתוח.

מדובר בפערי מחירים לא גבוהים מהמחירים ששילמו במכרזי מינהל מקרקעי ישראל באור עקיבא בשנת 2010 חברות כמו "אשדר" ששילמה 129 אלף שקל עבור קרקע ליחידה כולל פיתוח, חברת "שתית" ששילמה 126 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח, חברת "טרקלין" ששילמה 138 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח, וחברת "לוינשטיין" ששילמה את המחיר הגבוה ביותר שעמד על 189 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור כולל הוצאות פיתוח.

המתחם היחידי שזכה במכרזים הנוכחיים של המינהל להגשת שלוש הצעות הוא מתחם ל-36 יחידות דיור בבנייה רוויה, בו זכתה חברת "גלעם", בשווי של 123 אלף שקל כולל הוצאות פיתוח. לדברי גורמים בענף הנדל"ן שבחנו השתתפות במכרז, העובדה שמתחם ל-36 יחידות דיור בלבד זכה להצעות ומתחמים ל-225 יחידות דיור נותרו מיותמים, מעידה על חשש מצד קבלנים לרכוש מתחמים המיועדים למספר רב של דירות בתקופה זו, על אחת כמה וכמה במתחם שמתאפיין בתחרות גבוהה בין קבלנים.

לדברי אחד היזמים שבונים כעת במתחם, העובדה שחברות נדל"ן לא ניגשו למכרזים האחרונים נוסעת מהעובדה שהמכרז הנוכחי של מינהל מקרקעי ישראל חייב הקמת חניונים תת קרקעיים שלא נדרשו במכרזים של שנת 2010, המייקרים את עלות הבנייה בסכום של 100 אלף שקל בממוצע לדירה, וכן עלויות פיתוח גבוהות.