באר-שבע, פרטנר וסלקום - היעד של מיזם הסיבים

המשקיעים במאמץ להתחיל עבודות פריסה כבר בנובמבר

המשקיעים במיזם הסיבים האופטיים שוקלים ברצינות להתחיל לפרוס סיבים אופטיים לבתים בעיר באר-שבע, כך נודע ל"גלובס". במקביל, המיזם מתכנן להציע לחברות הסלולריות פרטנר וסלקום להעביר אליו את התמסורת הסלולרית ולחבר אלפי אתרים שלהם לסיבים אופטיים.

המטרה היא לתקוף כמה שיותר מהר את הלקוחות העסקיים הגדולים במשק, ולהניח אליהם סיבים, שכן הם פוטנציאל ההכנסות הגדול שבאמצעותו הפרויקט אמור להתממן.

עוד נודע כי קיים רצון עז להתחיל בעבודות כבר בחודש נובמבר השנה, כך שיש סיכוי תיאורטי שניתן יהיה לחבר עסקים ובתים זמן לא רב אחר-כך.

כפי שפורסם כבר ב"גלובס", דירקטוריון מיזם הסיבים האופטיים כבר התכנס מספר פעמים והחל בהתארגנות להוצאת המיזם אל הפועל. ביום ראשון אף הוגשה הבקשה לרישיון ממשרד התקשורת, והמשקיעים כבר החלו בחיפוש אחר אתר שבו תשב ותפעל החברה, וכל זאת במקביל לחיפוש אחר מנכ"ל.

המחשבה שהמיזם ינסה להציע לפרטנר ולסלקום לרכוש ממנו תמסורת מאד הגיונית, בעיקר עבור פרטנר שעיקר התמסורת שלה לאתרים הסלולריים נשענת על רשת בזק. מכיוון שהמיזם נשען על תשתיות חברת חשמל, וכל אתר סלולרי מתחבר לרשת החשמל, יש היגיון רב בכך שהמיזם יראה בפרטנר לקוח מועדף.

סלקום לעומת פרטנר נשענת ברובה על תשתיות עצמאיות משלה, אך גם עבורה המיזם הוא חשוב משום שהיא תוכל להיעזר בו במקומות שאין לה תמסורת עצמאית, ובנוסף היא תוכל להרחיב את פעילותה בשוק העסקי, שכן במקומות רבים החברה עדיין נזקקת לרשת בזק לצרכי תמסורת.

המשקיעים מנסים לארגן אירוע השקה למיזם בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך חודש אוגוסט הקרוב.