עובדים באפל תובעים פיצוי על חיפוש בתיקיהם מחוץ לשעות העבודה

הבדיקה, שנועדה למנוע גניבות, נערכה בכל פעם שעובד עזב את שטח החנות

‎‎שני עובדים לשעבר של אפל תובעים מהחברה פיצויים על כך שאולצו לעבור חיפוש יומיומי בתיקיהם בעבודה בחנויות אפל - מחוץ לשעות העבודה. הבדיקה, שנועדה למנוע גניבות, נערכת בכל פעם שעובד עוזב את שטח החנות, כולל להפסקות צהריים, למשל.

על-פי הדיווח ברויטרס, ‏שני העובדים דורשים בתביעתם, שהוגשה ביום חמישי שעבר לבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו, שכר עבודה שלטענתם מגיע להם על השעות הנוספות שהוקדשו לבדיקות, בתוספת פיצוי על הנוהג של הבדיקה שקיים בכל חנויות אפל בארה"ב. לדבריהם, הם עבדו בחנויות אפל במשך כמה שנים, מקליפורניה עד ג'ורג'יה ופלורידה.

‏תביעות של עובדים באפל נגד החברה הן נדירות, בין היתר בגלל הנאמנות הידועה של העובדים לחברה. ב-2011 תבע עובד בחנות אפל בסן פרנסיסקו את הזכות להקים ועד למאבק לשיפור תנאי שכר והטבות ונגד מה שהוא כינה "נוהגים בלתי הוגנים של עבודה" בחנויות החברה.

‏שני התובעים הנוכחיים, שמבקשים מעמד של תובענה ייצוגית בשם כל עובדי חנויות אפל בעבר ובהווה לפי שעות, מעריכים כי הם המתינו במקרים רבים 5 עד 10 דקות לפני כל חיפוש כזה בחפציהם.

‏‏"זהו זמן שמוקדש בעיקרו לטובת המעסיק, שעליו צריכים עובדי חנויות אפל לפי שעות לקבל פיצוי, שהם אינם מקבלים כעת, הן בצורת שעות עבודה רגילות והן בצורת שעות נוספות מעבר ל-40 השעות שהם אמורים לעבוד בשבוע", נאמר בתביעה.

אפל לא השיבה לבקשת תגובה. ‏‎‎‏