מלך מלכי הריאליטי

מהריאליטי איני מצפה לכלום, אבל מה עם קצת אחריות מצד עורכי החדשות?

חדשות סוף השבוע, שבת 21:00, ערוץ 2

יאיר גרבוז כתב פעם על הפולנים שהם לא מאמינים באלוהים, אבל לעומת זאת מפחדים ממנו פחד מוות. אני נזכר במשפט הזה בכל פעם שבו אני צופה ב"האח הגדול", שבו מרבים המשתתפים למלמל "תודה לאל" או "בעזרת השם", ורובם אף נושאים תפילה מיוחדת ליושב במרומים כשהם מבקשים להישמר לנפשותיהם מאוד מפני הדחה.

עידן הריאליטי כנראה קשה מאוד לקב"ה, שכן גם משתתפי "המרוץ למיליון" (להוציא את טליה וקובי, צדיקים יחידים בסדום טלוויזיונית), מרבים לשאת את שמו, ולא לשווא: הם נדרשים להופיע כחשפנים, לשיר כמו אלביס, לזוז כמו ג'אגר ולקפוץ ממגדלים, משימות שלא יצלחו אלא אם תופיע ישועת הכהרף-עין ותוליך אותם בגיא צלמוות, שהרי איך אפשר לחקות את "המלך", אם לא בהשגחתו הצמודה של מלך מלכי המלכים?

באמונתה תחיה

עד כאן לא יכולות להיות לי טענות אלא לבני עמי, שעשה לו שם בהטלת ספק, ועתה היה לעם ככל העמים, אלא שאז אני מוצא את עצמי צופה ב"חדשות השבת" בהגשת דנה וייס ומגלה שם כתבה על "הפרשת חלה" שהפכה, כך מתברר ל"טרנד" בקרב צעירות חילוניות.

מי קבע שמדובר ב"טרנד"? ובכן, בין היתר, מארגנות הטקסים הללו, ששמן ומספר הטלפון שלהן הופיע בהבלטה לנוכח המצלמה. עד כאן מגיע אולי שאפו ליחסי הציבור שלהן, אבל לא זה מה שצרם לי, אלא אחת בשם ויקי וינוקו שהסבירה לעין המצלמה כי יש נשים שמגיעות הנה אחרי שהתקשו להשתדך או להרות, והנה - עצם ההשתתפות בטקס הועילה להן מאוד.

החרתה החזיקה אחריה הכתבת שהציגה את אחת המשתתפות כמי שהגיעה לטקסים לראשונה אחרי שחלתה בסרטן. כמובן שמאז נרפאה.

אומר מיד: אישה באמונתה תחייה, ואם ויקי אכן מאמינה שהפרשת חלה היא סגולה נגד עקרות, מה לי כי אלין? הבעיה שלי היא שעבור ציבור גדול של אנשים, מה שרואים בטלוויזיה (ואללי, אף מה שקוראים בעיתון), זוכה למשנה תוקף ומתקבע כאמת. מה עם מילה של הסתייגות מצד הכתבת? המנחה? התוויה כמו על קופסת סיגריות: "משרד הבריאות מודיע כי למיטב ידיעתו אין קשר בין קיום טקסי וודו לשיפור הפוריות ו/או ריפוי ממחלות אונקולוגיות". כלום, נאדה.

אין כאן טענה בשם החילוניות המקודשת (צירוף מילים שהוא לכשעצמו איפכא-מסתברא), אני בטוח שלא מעט אנשים מאמינים זעים בחוסר נחת על כיסאותיהם כשהם רואים את שם אלוהיהם נישא לשווא תחת כל עץ רענן ונוכח כל צמצם פתוח. ממפיקי הריאליטי איני מצפה לכלום, אבל בשם אלוהים, מה עם קצת אחריות מצד עורכי החדשות?