דוח: "מערב גרמניה מימנה סימום שיטתי של ספורטאים"

"זידויטשה צייטונג": במשך מספר עשורים מימנה המדינה ניסויים בחומרים משפרי ביצוע; בין היתר נחשף כי נבדקה השפעה של סמים אנאבוליים על ילדים

שבועיים אחרי שעולם הספורט קיבל בתדהמה עוד שערוריית סמים בכיכובם של שניים מהאתלטים המובילים בעולם (טייסון גיי ואסאפה פאוול), נחשף בגרמניה מחקר מקיף בן 800 עמודים שמציג גילויים על סימום שיטתי בספורט הגרמני, שנעשו בגיבוי ובתמיכה של ממשלת מערב גרמניה. הדבר מעורר סערה גדולה בגרמניה, בעיקר בגלל שעד היום נטען כי הסימום השיטתי היה נחלת מזרח גרמניה בלבד.

חלקים מהדוח שנקרא "סימום בגרמניה מ-1950 ועד היום" פורסמו בעיתון "זידויטשה צייטונג", ומהם עולה כי פוליטיקאים במערב גרמניה ניסו לקדם ולעודד אתלטים לשימוש בסמים על מנת להביא להצלחה בינלאומית בתחום הספורט. הדוח טוען כי במשך עשורים רבים מימנה המדינה ניסויים בחומרים משפרי ביצוע בקרב ספורטאים, כסטרואידים אנבוליים, טסטוסטרון, אסטרוגן ושיטות ליצירת הורמון המסייע ליצירת עיבוי דם (EPO). בין היתר נחשף בדוח מכתב אותו שיגרה פיפ"א בנובמבר 1966, ובו צוין כי נמצאו עקבות ברורים לכך ששלושה שחקנים של נבחרת מערב גרמניה השתמשו בחומר מסוג אפדרין במהלך גמר גביע העולם מול אנגליה בוומבלי (4-2 לאנגלים). הדוח מציין גם כי ד"ר יוזף קאול מפרייבורג ערך שורה של בדיקות האם סמים אנאבוליים משפרים ביצוע גם בקרב ילדים, לצורך המחקר בחן קאול בין היתר מתן סמים לילדים בגיל 11.

ה"זידויטשה צייטונג" מציין כי בדוח נכתב כי האתלטים הגרמנים קיבלו כ-1,200 זריקות שהכילו חומרים אסורים במהלך המשחקים האולימפיים במונטריאול 1976. אגב, באותם משחקים זכתה גרמניה ב-129 מדליות בסך הכל - יותר מכל מדינה אחרת שהשתתפה במשחקים (90 מדליות למזרח גרמניה ו-39 מדליות למערב גרמניה).