צרפת: מגדל אייפל פונה מתיירים מחשש לפצצה

המשטרה הצרפתית פתחה בסריקות בעקבות התרעה שהתקבלה ולפיה הוטמנה פצצה במקום ■ גם בחודש מרס האחרון התקבלה שיחת טלפון שהתבררה כהתרעת שווא, שהזהירה מפני אירוע דומה

מגדל אייפל בפריז פונה היום (ו') מתיירים - בעקבות התרעה על פצצה שהוטמנה במקום. עד כה לא נמצא כל מטען חבלה, אך האתר המפורסם טרם נפתח מחדש למבקרים.

גם בחודש מרס פונה אתר התיירות הפופולרי ביותר בצרפת והסמל הידוע ביותר של פריז, ממבקרים, לאחר שהתקבלה במטה המשטרה בפריז שיחת טלפון אנונימית ובה התרעה מפני פיצוץ שיתרחש בו. במגדל, שנבנה בשנת 1889ומתנשא לגובה של 324 מטרים, מבקרים מדי שנה כשבעה מיליון מבקרים וכ-30 אלף תיירים ביום בעונת הקיץ.

קרוב ל-1500 תיירים, אנשי תחזוקה ואבטחה פונו מאזור המגדל ומאתרי התיירות הידועים הסמוכים לו. כוחות משטרה וכלבי גישוש ביצעו סריקות במקום על מנת לנסות ולאתר חשודים או מטעני חבלה שהונחו באזור, ולאחר סקירה מקיפה לא נמצא דבר, והמקום חזר לשגרה.

איומים מסוג זה המתקבלים במשטרת צרפת אמנם די שכיחים, אבל הפעם האיום נלקח ברצינות הן לנוכח הכוחות הגדולים שנפרסו בשטח והן לאור מעורבותה של צרפת במלחמה נגד תאי הטרור במאלי שבאפריקה והאיומים בנקמה שבאו בעקבותיה.