בריטניה תפרסם שמות של יועצי מס שמסייעים ללקוחותיהם להפר חוק

שר האוצר הבריטי‏‏: "הרוב המכריע של יועצי המס אינם בסכנה, כיוון שהם נמנעים מתוכניות העלמת מס אגרסיביות, אך יש מיעוט שממשיך לקדם את התוכניות הללו"

‎‎הרשויות בבריטניה יקבלו סמכות לפרסם את שמות יועצי המס שמכוונים את לקוחותיהם לתוכניות התחמקות ממס שצפויות להפר את החוק, לפי הצעה ממשלתית שפורסמה היום (ב').

‏‏על-פי הדיווח ברויטרס, ההצעה היא חלק ממאמץ רחב יותר להרתיע חברות, עסקים ויחידים משימוש בתוכניות מסובכות להסתרת רווחים חייבים במס, חלקן גולשות לתחום הפלילי. זאת אחרי שהתברר כי כמה חברות רב-לאומיות, כמו גוגל ואפל, משלמות מעט מאוד מס בבריטניה או כלל לא משלמות.

‏המדיניות החדשה תאפשר למינהל ההכנסה והמכס המלכותי הבריטי, ‏HMCR‏, לפרסם את שמותיהם של יועצי מס "בסיכון גבוה" שמקדמים תוכניות שהן מעורפלות במכוון ומיועדות להסתיר פעילות לא חוקית.

‏‏"הרוב המכריע של יועצי המס אינם בסכנה, כיוון שהם נמנעים ממכירת תוכניות העלמת מס אגרסיביות, אך יש מיעוט שממשיך לקדם את התוכניות הללו", אמר שר האוצר הבריטי, דייוויד גאוק, בהודעתו.

‏אסטרטגיות התחמקות ממס מתבססות על דרכים חוקיות למזעור חשבונות המס של חברות או יחידים עשירים, אך חלק מהן מנצל מבני בעלות מורכבים, בדרך-כלל עם הסתייעות במקלטי מס בחו"ל, באופן לא חוקי.

‏בריטניה פועלת אמנם ליותר שקיפות בינלאומית בכל הנוגע למקלטי מס, אך היא גם נתונה לביקורת על כך שמקלטי מס פופולריים רבים הם טריטוריות בריטיות מעבר לים או שטחי חסות בריטיים. ‏‎‎‏